Az Uber túl nagy cég ahhoz, hogy a globális működését az itthoni, kőkorszakot fenntartani igyekvő próbálkozások érdemben befolyásolják, így amíg mifelénk egyes érdekcsoportok habzó szájjal követelik a betiltását, közben a cég teljes mellszélességgel beszáll az önvezető autók fejlesztésének versenyébe. Olyannyira, hogy már azt is megerősítette, Pittsburgh utcáin találkozhatnak a járókelők a fejlesztés jelenlegi eredményével.
Az Uber egy Ford Fusiont (amit Európában leginkább Mondeóként ismernek) alakított át a célnak megfelelően, így kapott radart, lézerszkennereket, illetve kamerákat, de mindez nem ment volna, ha nem segít be a projektbe a Carnegie Mellon University. Mindez jól jellemzi azt a trendet, hogy egyre több autógyártó és technológiai cég alakít partnerséget annak érdekében, hogy beszálljanak az önvezető autók fejlesztésének versenyébe, avagy mondhatjuk úgy is, hogy ezen a téren “a nemzetközi helyzet: fokozódik”.
A Google igen előrehaladott állapotban jár a saját projektjével, de a Tesla sincs lemaradva, illetve erőteljesen dolgoznak a kínaiak is, és ahogyan ők, úgy az Uber is azt tűzte ki céljául, hogy mihamarabb utcára kerüljenek a saját sofőrtelen autói, melyek akár öt percen belül is a címen lehetnek, miután valaki leadta a rendelést. Ez már csak azért sem elérhetetlen, mert a nagyobb városokban máris teljesült ez a követelmény, hiszen a statisztikák szerint a várakozási idő alatta van az ötperces limitnek.
Ám az Uber számára a bevétel optimalizálása szempontjából mégis az lenne a fontos, hogy a sofőrök kikerüljenek a járművekből, ugyanakkor arra kíváncsiak lennénk, hogy mindez miként befolyásolná a mérleget, hiszen attól a pillanattól kezdve viszont a cég magának kell, hogy üzemeltesse a járműveket, amire eddig nem kellett költenie. Mindenesetre még az is lehet, hogy a következő taxistüntetésen már az is téma lesz, hogy a sofőr nélküli autózás az ördögtől való. Ja, és tiltsák be az illegális tevékenységet!