A nagyszabású showműsorok gyártásához már mindkét nagy kereskedelmi csatorna kiválóan ért, de a tehetségkutatók túlságosan egy kaptafára való készítése új területek felé kellett, hogy hajtsa a kreatívokat. Miután a Megasztár/X-Faktor és társműsoraik ugyanarra a kőegyszerű dramaturgiára épülnek, ráadásul 15 millió magyarajkú nemzettársunk közül már szinte minden tehetség előkerült, és nincs honnan meríteni, az RTL Klub és a TV2 is a legkisebb korosztály felé vette az irányt. Erre már voltak korábban is próbálkozásaik, elég előbbi esetében a Konyhafőnök Juniorra, míg utóbbinál az Ének iskolájára gondolni.
Ezek közül igazán nagy tét a tini főzős műsorban volt, hiszen akadtak igazi kiesők és győztes is, ám az eleinte Friderikusz Sándor, majd Ördög Nóra műsorvezetésével készült énekverseny inkább csak simogatta a gyermeklelkeket, mindenki egyenlőnek volt tekintve.
Most azonban végérvényesen változik a helyzet, igazi kiesésen alapuló tehetségkutatók érkeznek: az RTL-en bizonytalan időn belül jön majd a Kicsi óriások (vélhetően akkor, ha már lefutott a Farm), illetve a TV2-n tegnap óta a Kismenők. Ördög Nóra az adás felvezetésben mondjuk tehetséggondozónak titulálta a műsort, de ez túlzás, hiszen ki hinné, hogy a gyermekek sorsát a későbbiekben is nyomon követik, az pedig, hogy minden kieső kap 100 ezer forintot, meg mondjuk egy utazást a bécsi Madame Tussaud panoptikumba, karakteresen nem viszi előre a fiatalok pályáját.
A műsor persze tök profi, a négy zsűritag jól válogatott:
- Ábel Anita, volt gyerekszínész – a jófej csaj, aki aranyos beszólásaival és Hajóssal való csipkelődésével tölti idejét.
- Apáti Bence, balettművész – a jóképű csávó, a tévénéző hölgyek számára felállított biodíszlet.
- Hajós András, zenész, standupos – a humoros fickó, aki egyszerre megfedd és nevettet.
- Lajtai Kati, énekesnő – az érzékeny anyatípus, aki mindig bátorít.
A műsor szereplőit alaposan castingolták, az előválogatások után Till Attila és Ördög Nóra kb. 120 gyerek közül választotta ki azt a 28-at, akik végül a műsorba kerültek, de annak ellenére, hogy az első adás szándékoltan konzerv lett, hogy kisebb nyomás legyen a gyerekeken, cserfes kislányokból és kissrácokból viszonylag kevés volt. A két műsorvezető és a négy zsűritag hiába próbált jópofizni, az első adás inkább lett professzionálisan összerakott (de ez minimum elvárható), mintsem maradandó, a gyerekek között elvétve akadt igazán „karakteres, tévés arc”, maximum kettő, de őket is kiszórták.
Ez a műsor még csak az első selejtező volt az élő adáshoz (jövő héten lesz a második, utána már élesben megy majd minden), ezért mindig két előadó vagy csoport párbajozott egymással, hogy aztán a zsűritagok és a négy csoportra osztott nézőtér (anyukák, apukák, nagyszülők, gyerekek) megszavazhassák, ki mehet tovább.
Akadt itt hajlékony gumilány (aki mondjuk továbbment és kérdéses, mennyi mutatvány van benne a következő körre), akrobatikus táncos, énekes, musical-jelenetet előadó, brékes, mesemondó, gitárzsonglőr és slammer fiatal is, akiben ráadásul nagyon sok kreativitás volt, de szavazatokban alulmaradt.
Ő volt az egyik, akiért nagy kár, hiszen egy nem túl mainstream, kimondottan rétegműfajjal került főműsoridős tehetségkutatóba, ráadásul „nagyokat megszégyenítő” módon tolta a rímeket Beni, a 16 éves srác. Horváth Kristóféknak nem kell félniük, van utánpótlás.
A műsorban feltűnt a kötelező „híres ember gyermeke”, ám hiába tolta túl mindenki, hogy Fésűs Nelly kislányáról van szó, a fiatal önértékén is zseniális volt, és csak annak köszönhette, hogy végül nem jutott tovább, hogy pontegyenlőségnél a nézői szavazatok számítottak, és ebben alulmaradt a kolozsvári Jenei Deborah ellenében.
A két említett kiesőnek (és még 5 másik kipottyanó társuknak) még lehet esélye visszakerülni, ugyanis a jövő heti második selejtező után egy embert még továbbjuttat a zsűri közülük.
Közhely, de az ilyen jellegű műsorokat mindig a „szegény ember legkisebb gyermeke”-effektus teszi vonzóvá és eladhatóvá, de alapvetően ezek szórakoztató műsorok, amiken a néző nevetni és izgulni egyszerre tud, vagyis legalább olyan fontosak a szellemdús részek is, ahol a résztvevők produkciójuk mellett önmagukat is meg tudják mutatni.