Sport

Besenyei tanítványa átrepült egy 2,26 kilométeres közúti alagúton

Egészen elképesztő, lélegzetelállító mutatvánnyal rukkolt elő Dario Costa, a  Red Bull Air Race olasz származású profi pilótája. Nem túlzás azt állítani, könnyedén az életébe kerülhetett volna.

A Törökországban található Çatalca alagútban mintegy 245 km/órás sebességgel döntötte meg az alagútrepülés világrekordját. Kér minden szóért, inkább mutatjuk videón:

A 41 éves olasz pilóta előkészületeit a feladat összetettsége miatt egy 40 főből álló stáb segítette, melynek oszlopos tagja volt Besenyei Péter, a magyar repülés koronázatlan királya.

Kapcsolódó
„Levághatja a karomat, ha előtte végigcsinálhatom a csapattal a döntőt”
Sipos Péternek már a zsebében lapult a korosztályos válogatottba szóló meghívó, amikor egy esés után szarkómát diagnosztizáltak az orvosok a könyökében. A félkarú kosáredző története kitartásról, sportszeretetről, szenvedésről és szenvedélyről.

Costa törökországi idő szerint szeptember 4-én 6:43-kor szállt fel az első alagútban, majd 245 km/órás sebességgel suhant végig mindkettőn, mindössze alig egy méter magassággal a talaj felett. A Guinness-rekordok könyvben a leghosszabb alagút, melyen repülőgéppel repültek át, 1,61 kilométeres volt – most a Çatalca-alagút 2,26 kilométeres távjával sikerült megduplázni az eredményt. Az áthaladás mindössze 43,44 másodpercig tartott.

Minden olyan gyorsan történt, viszont amikor kijöttem az első alagútból, a keresztszél miatt a gép kicsit jobbra vitt. Akkor számomra minden lelassult egy pillanatra. Reagáltam, igyekeztem a repülőgépet újra megfelelő irányba tenni mire átérek a második alagútba. Onnantól ismét felgyorsultak az események

– számolt be élményéről Dario Costa, aki a sikeres rekorddöntése és landolása közt egy ünnepi hurokrepülést is beiktatott.

„Egy alagútban repülni közel sem normális szituáció. A fontos, hogy mi jár az ember fejében közben. Mert a földtől egy méter magasan egyenesen repülni és követni a középvonalat még nem olyan nehéz, amennyiben egy kifutópálya felett vagy. De egy sötét alagútból kijönni a fényre, majd vissza egy másik sötét alagútba, már más. Emellett számolni kell a repülést befolyásoló léghullámokkal és néhány bukkanóval is. Fejben nehéz, mert tudod, hogy ha hibázol, akkor a fal keményen visszaüt” – magyarázta Besenyei mentoráltja sikeres kísérlete után.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik