Az ezzel kapcsolatos tanulmányt a We Are Social nevű ügynökség készítette el Digital in 2016 címmel. Az anyag átfogó képet ad a nemzetközi digitális, közösségi médiás és mobilos trendekkel kapcsolatban.
A tanulmány alapján a világ népességének 31 százaléka használ valamilyen közösségi média megoldást. Az is kiderült, hogy az internetfelhasználók száma 10 százalékkal 3,42 milliárdra növekedett, vagyis globálisan 46 százalékon áll az internetpenetráció. Tehát közel minden második ember kapcsolódik a hálóra.
A legnagyobb növekedés az internetpenetráció tekintetében egyébként Ázsiában és a Csendes-óceáni térségben mutatkozott, ahol éves szinten több mint 200 millió user kapcsolódott be újonnan a világhálóra. Ez éves szinten 12 százalékos növekedést jelent.
Az internetes penetráció Izlandon a legmagasabb a maga 98 százalékával, amitől nem sokkal marad el a bermudai 97 százalékos internet-elterjedtségi mutató, valamint Norvégia 96 százalékos értéke. A 30 legfejlettebb gazdaság közül külön említést érdemel még az Egyesült Arab Emirátusok, ahol az internetes penetráció 96 százalék. A ranglista következő országa az Egyesült Királyság, ahol a mutató 92 százalék, valamint Kanada, ahol 91 százalék.
India és Indonézia egyébként változatlanul a lista végén kullog a maga 28 és 34 százalékos netes penetrációjával. A legkevésbé egyébként a Kedves Vezető országában, Észak-Koreában érhető el az internet, ahol mindössze 7 ezer ember (jellemzően az észak-koreai diktátor szűk környezete) kapcsolódik az információs szupersztrádához, szemben az ott élő 24,9 millió emberrel.
A brazilok töltik a legtöbb időt a neten
Érdekes az is, hogy az egyes országokban mennyi időt töltenek az interneten. E tekintetben a brazilok valamint a Fülöp-szigetiek viszik a csúcsot, ahol 5,2 órát csüngenek a kibertérben napi átlagban. Sok időt töltenek a hálón a brazilok és a tájföldiek is: esetükben napi 3,9 óra az átlag. Érdekes, hogy a legfejlettebb 30 ország közül a japánok és a dél-koreaiak töltik a legkevesebb időt a hálón: napi 2,9, illetve 3,1 órát.
A tanulmány megemlíti még azt is, hogy a Facebook továbbra is a legmeghatározóbb közösségi média felület, a maga 1,5 milliárdnyi felhasználójával, miközben a Facebook által felvásárolt WhatsApp chatfelülete nem kevesebb mint 50 százalékkal lett népszerűbb az elmúlt esztendőben.
A közösségi média szempontjából az észak-amerikaiak és a tajvaniak bizonyulnak a leginkább érdeklődőnek, az amerikaiak 59 százaléka használ ilyen szolgáltatást, míg a tajvaniak 77 százaléka kapcsolódott a Facebookra a kutatást megelőző 30 napban legalább egyszer.