Komoly felháborodást váltott ki egy brit társadalmi célú reklámkampány, mely az IT-szektorban rendelkezésre álló karrierlehetőségekre akarta felhívni a figyelmet, de ehelyett meglehetősen félrement, és nagyjából az üzeni a művészeti-kulturális szektorban dolgozóknak, hogy inkább tanuljanak ki valami IT-t, és dolgozzanak abban.
Oliver Dowden kultúráért felelős miniszter hétfői tweetjében elhatárolódott a Cyber First néven futó kampánytól. Mint írta, a kampány, amely a kormány támogatásával a technológiai szektorba való átképzésre biztat, nem tőle és részlegétől származik, amely épp hogy meg akarja menteni a művészeti ágazat állásait.
A botránykeltő poszteren egy balerina látható, amint épp felveszi spicc-cipőjét, a szöveg pedig azt mondja:
Fatima következő állása lehetne a tech-szektorban is (csak ő még nem tud erről).
Az üzenet meglehetősen visszás, ha figyelembe vesszük, hogy a briteknél is többezren veszítették el a munkájukat a kulturális szektorban. A plakát kritikusai szerint ennél jobban nem is lehetne megmutatni, mennyire keveset gondol a kormány a kulturális szektorról – miközben, ugye, a briteknél kimagaslóan pezsgő a kulturális élet, pontosabban az volt, míg nem jött a járvány. A miniszterelnök szóvivője azóta be is jelentette a plakát eltávolítását a kampányból, és hangsúlyozta, hogy a kormány igenis tudatában van a szektor nehézségeinek.
A kampány ráadásul igen szerencsétlenül épp ugyanazon a napon indult, amikor Dowden minisztériuma 257 millió fonttal támogatta meg a járvány miatt bajba jutott intézményeket és rendezvényhelyszíneket azon júliusban bejelentett, másfél milliárd fontos támogatás részeként, mellyel a művészeti ágazatnak dobtak mentőövet. Azaz, miközben a kulturális minisztérium épp a szektor megmentéséért tett egy sokak által üdvözölt lépést, egy kormány által finanszírozott üzenet arról beszél, kedves művészek, hagyjátok ezt az egészet, gyertek az IT-be. Ami, mint egy kritikus rámutatott, nem igazán használ a britek eleve pocsék állapotban lévő mentális egészségének. Másvalaki arra mutatott rá, hogy a szabadúszó művészeknek támogatásra van szükségük, amit eleddig nem kaptak meg, nem pedig leereszkedő hirdetésekre, továbbá, hogy a művészet nem luxushobbi, hanem hivatás. Az Angliai Művészeti Tanács becslése szerint a művészeti és kulturális szektor évente több mint tízmillió fonttal járul hozzá a brit gazdasághoz.