Az egyik fekete dobozt már nem sokkal a tragédia után megtalálták. Ma az illetékes államügyész Marseille-ben bejelentette: megtalálták a második, a repülési információkat rögzítő fekete dobozt is. Az n-tv.de a düsseldorfi ügyészség tájékoztatása alapján azt írja: a másodpilóta korábban az öngyilkosság módozatai, megvalósítási módjai után kutatott az interneten. A pilótafülke ajtajának biztonsági mechanizmusai után is a világhálón kutatott.
A német légitársaság Airbus 320-as típusú, Barcelonából Düsseldorfba tartó gépe március 24-én délelőtt, 150 emberrel a fedélzeten zuhant le. Mint kiderült, a másodpilóta szándékosan vezette a gépet a hegynek.
Az első fekete doboz által rögzített felvételből kiderült, hogy Andreas Lubitz másodpilóta nem engedte vissza a fülképe a kapitányt. Hangos dörömbölés hallatszik, és a pilóta üvöltése: „Az Isten szerelmére, nyisd ki az ajtót!” – a háttérben pedig már az utasok sikoltoznak.
Forrás: Europress
Lubitz még utasként se mehetett volna egyedül repülőre
Kiderült, olyan erős gyógyszert szedett Andreas Lubitz, hogy még autót se vezethetett volna. A 27 éves férfi depresszió, zaklatott idegállapot és pánikrohamok miatt kapott gyógyszeres kezelést a katasztrófát megelőző hetekben. Egyebek mellett a Lorazepam nevű gyógyszert kellett szednie, ami olyan erős, hogy az azt szedő betegek még autót sem vezethetnének, nemhogy repülőt, ráadásul orvos szakértők szerint a kezelés elején az öngyilkosság kockázatát is megnöveli. Sőt, a betegtájékoztatóban az szerepel, hogy a beteg még utasként sem mehet fel kísérő nélkül repülőgépre.
Nem kapnak egyenlő kártérítést a hozzátartozók
Eddig több mint nyolcvanmilliárd forintnyi összeget különítettek el a biztosítók a múlt heti légikatasztrófa kapcsán felmerülő költségekre, ennek legnagyobb részét az áldozatok családjainak járó kártérítés teszi ki. A pénzt viszont nem egyenlően osztják szét a százötven utas hozzátartozói között, nagyon sok tényező esik latba a kártérítések megállapításánál.
Első hallásra nagyon durván hangozhat, de egy amerikai áldozat családja akár harmincszor több pénzt is kaphat, mint amennyit például egy, a gépen utazó német diák hozzátartozói. Ez azért fordulhat elő, mert a kártérítéseknél nem a baleset helyszíne, hanem az áldozat állampolgársága számít. Justin Green ügyvéd a lapnak elmondta: minden ország jogrendszere más és más választ ad arra a kegyetlen kérdésre, hogy „mennyit ér” egy élet.