A katasztrófában életét vesztette a gépen tartózkodó mind a 109 ember, és további négyen két szállodában, amelyekre roncsok zuhantak. A műszaki okokból bekövetkezett baleset a földre kényszerítette a hangsebességnél gyorsabban haladó repülőgépek egyetlen polgári flottáját, amelyet három évvel később teljesen ki is vontak a forgalomból. A katasztrófáig az 1976 óta közlekedő Concorde nemcsak a világ leggyorsabb, hanem legbiztonságosabb utasszállító repülőgépének is számított.
A párizsi Charles de Gaulle repülőtértől pár kilométerre fekvő Gonesse-ben egy réten felállított emlékhelyen gyűlt össze virágcsokraival a mintegy száz gyászoló, többségükben németek, akiket az Air France légitársaság – a Concorde egykori működtetője – szállított a helyszínre.
A tíz éve történt katasztrófát előidéző okok láncolatában a gép egyik gumiabroncsának felrobbanása volt a kulcselem. A szerencsétlenséget vizsgáló bizottság jelentése szerint a felszálló Concorde a kifutópályán egy másik repülőgépről lehullott fémlemezre rohant, amely felcsapódott a futóművére, szétrobbantva az egyik kereket. A gép szárnya alá felvágódott súlyos darabok ütései deformálták az egyik üzemanyagtartályt, amely belülről szétrepedt, majd a kiömlő hajtóanyag a levegőre kerülve belobbant, s felrobbantotta a gépet. Az is nyilvánosságra került, hogy korábban 57 kisebb-nagyobb gumiabroncs-meghibásodást észleltek, hat esetben az üzemanyagtartály is kilyukadt, baleset azonban nem történt.
Idén februárban kezdődött az a per, amely a tragédia felelőseinek kilétét hivatott tisztázni.