Közélet

Íme, hogyan lesz a semmiből jó nagy balhé

Az alábbi történet tipikus példája annak, hogyan lesz egy egyszerű ellenőrzésből dominóelvszerűen tovább terjedő konfliktussorozat. Mint a legtöbb panasz esetében, ezúttal is megállja a helyét, hogy az igazság valahol félúton van.

Olvasónk, Szilvia panasszal fordult a BKK-hoz; nekünk egy a BKV-nál dolgozó ismerőse javaslatára küldte el levelét, mint írta, azért, hogy ne söpörjék panaszát a szőnyeg alá.

Mielőtt átengednénk a szót neki, meg kell jegyezni, hogy az első hibát ő követte el azzal, hogy nem mutatta meg igazolványát megfelelően az ellenőrnek.

Panasszal kívánok fordulni a társaságukhoz, az engem ért sérelem miatt. 2016. május 13-án (péntek) utaztam az Örs vezér teréről metróval az Astoria állomásig. Az Örs vezér terén ellenőrizték belépéskor a bérletemet, majd az Astoriánál is ellenőrök vártak a mozgó lépcső tetején.

Felmutattam a bérletemet, mikor megállított az ellenőr és elkérte (azonosító: xxxx – az eredeti levélben természetesen szerepel az azonosítószám – a szerk.). Jóhiszeműen átadtam, majd a kérdésre hogy a szelvényen szereplő igazolványszámhoz tartozó igazolvány nálam van, mondtam hogy igen. Akkor az ellenőr felszólított, hogy mutassam fel.

Mivel nagyon siettem, nem örömmel, de eleget tettem a felszólításnak. Ellenben mivel nem vagyok köteles megmutatni az iratomat nem adtam át és nem tartottam addig, míg az ellenőr olvasgatni tudta volna. (Olvasónk itt téved, az ellenőrnek ilyen esetben fel kell mutatni azt az igazolványt, amelynek száma a bérletszelvényen szerepel – a szerk.)

Ezek után kértem, hogy adja vissza bérletemet, tudjam folytatni az utazást, mert időpontra kell mennem. Ő pedig ismét felszólított az iratom bemutatására. Ennek már másodjára nem tettem eleget, hanem kértem hívjon rendőrt, akinek igazolhatom magam.

Ez a huzavona hosszú percekig tartott, miközben én telefonáltam és jeleztem késésem, ahol várnak. De még eközben is mondtam az ellenőrnek, hogy hívjon rendőrt.

Inkább a kollégáját hívta oda (azonosító: yyyy), aki zsebre tette a bérletszelvényemet. Neki is felmutattam a személyi igazolványomat és követeltem egyre emeltebb hangon, hogy adják vissza a bérletemet. Mivel még mindig nem vette elő zsebéből, már kiabáltam rendőrért. Ekkor hívott az ellenőr (xxxx) rendőrt, de ekkor már én is hívtam a 112-t (2016. május 13. 13:56).

Az oda hívott kolléga (yyyy) és aki megállított (xxxx) is egyre a bérlet bevonásával fenyegetőzött. Elmondták, hogy ha most bevonják a bérletem, akkor a rendőrség fog a BKK-val egyeztetni és kettőezer forintos bírságot követően vissza kaphatom az érvényes bérletem. Ha pedig nem érvényes, akkor tizenhatezer forintot kell majd fizetnem.

Sőt, még azt is mondta xxxx, hogy meg sem várja a rendőrséget és bevonja a bérletem, csak azért, mert nem mutattam meg az igazolványomat számára megfelelően. Mikor látták, hogy komolyan gondolom és megvárom a rendőri intézkedést, aki zsebre gyűrte a bérletem szólt kollégájának, adja vissza nekem és hagyjon elmenni – az volt a válasz, hogy most már csak azért sem!

Miközben nagyon kellett sietnem, negyvenöt percet vártam, hogy bebizonyosodjon érvényes bérlettel utazom, ami részemre lett kiállítva.

Mint ahogy engem nem igazoltathatnak és nem korlátozhatnak személyi szabadságom gyakorlásában, nem fenyegethetnek azzal, hogy az általam megvásárolt szolgáltatást igazoló szelvényt bevonják – így én sem igazoltathattam a két hölgyet.

De ezennel feljelentést kívánok tenni ellenük, kérem BKK-t, hogy nevüket és adataikat adják ki, hogy a Békéltető Testülethez fordulhassak jogorvoslatért.

(…)

Az engem ért fenti történéseket tanúval tudom bizonyítani, mert azonnal telefonon hívtam egy BKV dolgozót, aki jelen volt már a rendőri igazoltatásnál is.

(…)

Olvasónk levelét rövidítve közöltük.

(Címkép: Wikipedia)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik