Az adócsalás az úgynevezett “radírral” megy, amivel ki lehet törölni fuvarokat egy mozdulattal – írta az Index. A taxióra “kütyüs” pörgetése a másik kedvelt módszer.
A kütyüs módszernél egy kapcsoló van egy titkos helyen az óra mellett, vagy egy távirányító a taxis zsebében, amivel a taxiórát tudja jobban megpörgetni.
A radírnál egy plusz kis hardvert, vagy néha már csak szoftvert kell felrakni a taxiórához, és aztán ha a taxis az óra gombjain beír egy négyjegyű kódot, akkor törlődik az adott fuvar. Ez mindig azután történik, miután az utas kiszáll. Akkor is működik, ha sima blokkot kér az utas, csak akkor nem, ha számlát is kér a fuvaráról. De általában nem szoktak kérni, teszi hozzá a lap.
Ha tényleg jelentős számú hivatalos taxis csal így, akkor a kár éves szinten akár milliárdos nagyságrendű is lehet – írta az Index.
A NAV és az engedélyezési hivatal egymásra mutogat, hogy kinek kéne ezt ellenőriznie.
2015-ben még úgy is lebukott 262 esetben taxis a kütyüjével a Világgazdaságnak adott adatok szerint, hogy a próbavásárlásnál jó eséllyel felismerhette előre az ellenőröket. 313-szor pedig nem törődtek a hatósági árral, hanem simán föléáraztak.
A taxizásról és az Uberről cikkeinkben is olvashat bővebben. A taxisok kereseteiről ebben a cikkben olvashat, a taxistüntetések egyik következményéről, egy uber sofőr elleni taixs támadásról pedig ebben a cikkünkben olvashat.