Tavaly október óta már mindhárom nagy magyarországi mobilszolgáltatónál lehet korlátlan beszélgetésre és sms-küldésre szóló díjcsomagot vásárolni. Annak is megvan az oka, hogy miért jó ez a szolgáltatónak. De attól, hogy korlátlan, még nem biztos, hogy ez a legjobb döntés az ügyfélnek.
Megéri-e?
A kérdés eldöntése a telefonálási szokásainktól függ – írja a Bankmonitor.hu. Ha hagyományos (nem okos) a telefonunk, és sokat beszélünk/sms-ezünk rajta, akkor jó döntés lehet a korlátlan csomag.
De ha modern okoskütyünk van, és azt ráadásul nem csak beszélgetésre használjuk, akkor már nem biztos, hogy kell nekünk a korlátlan díjcsomag. Merthogy az alapvetően olcsó pakkokban nem túl nagy adatforgalmat biztosít a szolgáltató. Márpedig ha videót nézegetünk, vagy zenét hallgatunk, akkor azzal nagyobb adatforgalmunk lesz.
Fotó: Thinkstock/Getty
Persze, lehet olyan korlátlan csomagot is választani, amihez több GB-t adnak. Csak annak az ára már nem feltétlenül éri meg. S nem kizárt, hogy egy nem korlátlan, az igényeinkhez jobban igazodó csomaggal jobban járhatunk.
Miért jó a szolgáltatónak?
Első ránézésre úgy tűnhet, semmiért. Hiszen a telefonadót fizetniük kell, és ha más hálózatot hívunk, az úgynevezett hívás-végződtetési díj is fixköltség nekik. És ha igazán kihasználjuk a csomagot, akkor ezek a fix költségek sokat tehetnek ki.
Csakhogy a beszélgetés és sms-ezés sokkal kevésbé terheli a szolgáltatók hálózatát, mint az adatforgalom. És ezért meglehetősen költségesek nekik a növekvő adatforgalommal együtt járó fejlesztések. Pont ezért próbálnak minket visszaszoktatni a telefonálásra.