A mostanában főleg vendéglátópari vállalkozásairól ismert üzletember már csak vendégként volt jelen a hétfőn zárult eseményen, az új tulajdonos könyveibe sem lát bele, de benyomásai és információi szerint a magas költségekkel nem tudtak lépést tartani a bevételek.
Úgy hallom, elég rosszul állnak a számokkal
– mondja. Arról is beszéltünk, hogy ez milyen következményekkel járhat a következő Sziget Fesztiválra, illetve mit tanácsol a menedzsment magyarországi részének, hogy megőrizhessék a ráhatásukat a rendezvényre.
A fellépők kapcsán megkérdeztük, szerinte mi hiányzik ahhoz, hogy Azahriah A-ligás világsztárrá válhasson. A válasz: egy jó nemzetközi menedzsment, de még ez sem garancia, annyira sűrű a mezőny.
A szűkebb pénztárcák a vendéglátóiparban is reagálásra késztetik a befektetőket. Gerendai Károly érdekeltségeinél is azt tapasztalták, hogy elmaradoznak a drágább szolgáltatásokat igénylő vendégek – ebben szerinte a háború mellett szerepet játszik Magyarország negatív nemzetközi sajtója is –, kevesebbet költenek a betérők. Pusztán ezzel azonban nem lehet magyarázni, hogy a cégcsoport kinyitja a piacát a jó minőségű, de olcsóbb vendéglátás felé. Az átpozicionálástól azt várja, hogy az árbevétel csoportszinten eléri a 6 milliárd forintot a 2019-es 2 milliárd után, és a korábbi 80 főről közel 300-ra emelkedik a dolgozók létszáma.
Arra is kitértünk – ha már kitárgyaltuk, milyen lecsapódása van külföldön a magyar politikának –, hogy mit vár Magyar Péter színre lépésétől. Kiemelünk egy gondolatot:
a változástól nem kell félni!