Négy napos banki leállás volt az MBH-nál, az oldalukon lévő tájékoztatás szerint
az informatikai átállás gördülékeny végrehajtása érdekében az MBH Bank 2023. szeptember 29. (péntek) 12:30 és október 3. (kedd) 12:00 között nem egybefüggően, részleges és teljes bankszünnapokat tartott.
Október 4-én azt írták a 24.hu megkeresésére, 3-án délre lezajlott az átállás, és hogy estére már megszűntek a túlterheltség miatti fennakadások is, vagyis helyreállt minden szolgáltatás. Ehhez képest október 9-én hétfőn még mindig olyan olvasói leveleket kaptunk, miszerint dolgozó emberek hiába várták, hogy megkapják a fizetésüket, illetve cégek nem tudnak a számlájukon forgalmazni, fizetést utalni, stb. Kértük a bankot, írják meg, mik azok a szolgáltatások, amelyek nem működnek, hány magánszemélyt, céget érinthetnek, és ezek mikorra állhatnak helyre.
Az MBH lapunknak azt válaszolta, hogy 60 ezer volt Budapest Bankos vállalati ügyfele volt érintett abban az informatikai átállásban, mely szeptember 30. és október 3. között zajlott. A többi, mintegy 2 millió ügyfelet nem érintette az átállás, csupán a hivatalos bankszünnap. Az informatikai átállást jelentős előkészítő munka előzte meg, amelynek része volt a széleskörű ügyféltájékoztatás is, és az átállás az előzetesen kitűzött határidőre befejeződött – tették hozzá.
Az érintett vállalati ügyfelek az informatikai átállás során új online felületeket, valamint új belépési kódokat kaptak, melyek eltértek a korábban megszokott felületektől és belépési adatoktól. Az MBH szerint fennakadást a vállalati ügyfelek közül azok tapasztalhattak, akik az előzetes tájékoztatás ellenére
- az elmúlt napokban vagy a régi online felületre, illetve alkalmazásba próbáltak belépni, vagy
- a régi jelszóval próbáltak belépni és
- így a rendszer biztonsági okokból letiltotta a próbálkozásaikat.
Megemlítették még, hogy a gyakori online csalások miatt egyrészt a bank is nagyon óvatosan jár el a banki belépési adatok kiküldésével, másrészt az ügyfelek is bizalmatlanok az ilyen típusú tájékoztató levelekkel szemben, ami lassítja a folyamatot.
Megfogalmazásuk szerint kollégáik egész hétvégén folyamatosan azon dolgoztak, hogy ezek az ügyfelek is minél hamarabb hozzáférjenek az új online felületekhez.
Minden olyan ügyfelet, aki rossz helyen vagy rosszul próbált belépni az elektronikus csatornákba, felhívtunk, és akit elértünk, annak segítettünk az új rendszerek használatában. Külön figyelmet fordítottunk a csoportos utalást, azaz bérkifizetést, indító vállalatokra, őket sürgősséggel kezeltük. Megerősített ügyfélszolgálattal kezeltük a bejövő hívásokat is. Adataink szerint már csak nagyon minimális azon ügyfelek száma, akik továbbra is a régi felületen próbálnak bejutni a netbankba.
Azt írták még, hogy ügyfélszolgálatuk és fiókjaik már normál terheltség mellett működnek, az érintett ügyfelek számára elérhetőek kollégáik.
Hangsúlyozták, hogy a bankszünnap végét követően a migrációban érintett ügyfelek is végig tudták használni a bankszámlájukat, tudtak utalni és pénzt fogadni az elektronikus csatornákon kívül, és a többi ügyfelet csak egy átmeneti lassulás érintette közvetlenül a bankszünnap után, hiszen ekkor egyszerre a normál forgalom többszöröse zúdult az online felületekre.