Lelassult a megvásárolt autók átírásának folyamata a kormányablakoknál. Az ok, hogy a koronavírus miatt előzetesen időpontot kell foglalni az ügyintézéshez. A gond az, hogy ha a vásárlás után kötött kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) életbe lépését követő 30 napon belül sincs meg az átírás, úgy a biztosító megszünteti a biztosítást. Az új biztosítás megkötésekor pedig visszamenőleg, a vásárlástól számított időpontig pótdíjat számláznak ki – írta a Telex.
A portál fedezte fel egy pórul járt autós posztját. A férfi március 21-én vette meg az autóját, megkötötte a kgfb-t is. Március 31-ére sikerült elvégeztetnie az eredetvizsgálatot, majd aznap igényelt időpontot átírásra. A kormányablaknál azonban – annak ellenére, hogy távolabbi kormányablakhoz is kész volt elmenni – csak április 27-re kapott időpontot.
Nem sokkal a sikeres átírás után levelet kapott a biztosítójától, egy számlával és a megkötött biztosítás díj visszatérítésével. A szerződés felmondását a biztosító valójában nem közölte, az ügyfél ezt csak akkor tudta, meg, amikor telefonon érdeklődött. Amikor új biztosítást kötött, akkor derült ki számára, hogy a vásárlástól eltelt több mint egy hónapot biztosítatlannak tekinti a rendszer, és arra visszamenőleg, a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) díjtáblázata alapján 36 ezer forint fedezetlenségi díjat kellett fizetnie.
Úgy tűnik, nem egyedi esetről lehet szó. Ráadásul utólag az is kiderült, hogy bár erről nemigen tájékoztatnak a biztosítók, de elkerülhetette volna a pótdíjat az autós.
Az autós a Társaság a Szabadságjogokért segítségét kérte, és javaslatukra panaszt és közérdekű bejelentést tett a szerinte megalapozatlan pótdíjazás miatt. A közérdekű bejelentéssel az a célja, hogy ne csak az ő ügyében döntsenek, hanem az is – ha panaszát kedvezően bírálják el -, hogy arra mindazok hivatkozhassanak, akiknek hasonló okból kellett fedezetlenségi díjat fizetniük.