2019 nyarán szállt be a belsőépítészeti bizniszbe Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter felesége, Szijjártó-Nagy Szilvia, és repülőrajtot is vett cégével, az Interior Design Kft.-vel. A cég honlapja még most sem működik és az interneten sem találtunk semmilyen referenciát, az üzlet mégis beindult: mint megírtuk, alig több mint fél év alatt 229 millió forint árbevételt és bő 70 millió forintos nyereséget ért el, amit osztalékként szinte teljes egészében ki is vett a miniszter felesége.
A tavalyi év eredményeiről még nincsenek hivatalos adatok, hiszen a cégeknek a forgalmukról és a nyereségükről a beszámolót május végéig kell benyújtaniuk, de a jelek szerint jól indult az Interior Design 2020-as éve is: a Magyar Országos Közjegyzői Kamara hitelbiztosítéki nyilvántartása szerint 2020 februárja óta lízingel egy Porsche Cayenne típusú gépkocsit. Hogy a közepes méretű luxus crossover terepjáró értéke pontosan mennyi, az a nyilvántartásból nem derül ki, csak annyi látszik, hogy a Porsche Bank Hungaria Zrt. 16 millió forintos jelzálogot jegyeztetett be a járműre.
A Vin-Info nevű, alvázszám-ellenőrző oldal szerint a szóban forgó Porschét 2019-ben, míg az AutoDNA nevű ugyanilyen oldal szerint 2009-ben gyártották. Utóbbi azonban kevéssé valószínű, hiszen a bank 16 milliós lízingkölcsöne jelentősen több egy 11 éves használt modell áránál.
A Porsche Cayenne a Vezess.hu cikke szerint maga a megtestesült sportosság, ennek azonban megkérik az árát. Összehasonlításuk alapján a prémium SUV-kategóriában messze ez a modell a legdrágább, maga mögött hagyva az Audi Q7-est, a BMW X5-öst és a Mercedes GLE-t is. Bár nem valószínű, hogy ez eltántorítja a Porsche-vásárlókat, de az autó a gyári alapfelszerelése a legszükségesebb tételekre korlátozódik, az extrákért pedig a Porsche kéri a legnagyobb felárat a felsorolt konkurensek közül. A Cayenne ezzel együtt is igazi sikermodell, noha a felső kategóriás életérzésért egy lakás árát is elkérik: a 24.hu által megkérdezett szakértő szerint egy 2019-es modell ára a felszereltségtől és a kiviteltől függően 38-40 millió forint körül mozog. Ha pedig a legújabb, GTS verzióról van szó, még jobban zsebbe kellett nyúlnia a kezdő vállalkozásnak: ennek bruttó magyarországi alapára regisztrációs adó nélkül 121 757 eurótól, a lágyabb, nőiesebb Coupé változat ára pedig 126 456 eurótól startol. A GTS-t a Vezess.hu is tesztelte, itt nézheti meg, mire jutottak.
Szerettük volna megtudni, hogy az induló vállalkozás milyen megfontolásból döntött a luxusjármű mellett, milyen munkákat nyert el eddig, illetve a megrendelők hogyan találják meg az Interior Design Kft.-t, de cikkünk megjelenéséig nem válaszoltak megkeresésünkre.
Luxus közlekedés vízen is
Nem ez az első luxusjármű egyébként, amelyhez a Szijjártó családnak valamilyen módon köze van. A minisztert és családját tavaly augusztusban fotózták le Magyarország egyik leggazdagabb emberének, Szíjj Lászlónak a jachtján, és azóta is csak találgatják, fizetett-e a miniszter a hajókázásért, s ha igen, miből. Február 1-ére virradóra hozták nyilvánosságra a képviselői vagyonnyilatkozatokat, de a külügyminiszter bevallásából sem derült ki egyértelműen, hogy milyen körülmények között élvezte a közpénzes megbízásokkal százmilliárdos nagyságrendben ellátott üzletember vendégszeretetét. Mivel egy ilyen út igencsak borsos összegbe kerül, úgy tűnne logikusnak, hogy amennyiben szimpla meghívásról volt szó, azt fel kellett volna tüntetni a dokumentumban. Ilyesminek nincs nyoma, viszont az sem világos, hogy ha Szijjártó fizetett az adriai luxusútért, az árát miből sikerült kigazdálkodnia. Igaz, a pénzintézeti számlakövetelése a 2019-es 5,8 millió forinthoz képest 2020 végére 222 ezer forintra csökkent, de ez kevésnek tűnik a jachtozásra. A miniszter évek óta tartozik 30 millió forinttal szüleinek, ez az összeg sem ugrott meg. A tárcavezető új ingatlanokat nem vett és nem is adott el, így egy esetleges értékesítésből befolyt összeg sem lehetett a nyaralás ára. Autója, nagyértékű ingósága nincsen.