A cég a január-márciusi negyedévben 9,84 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el, működési eredménye 1,16 milliárd euró volt az előző évi 1,47 milliárd euró után. Az egyszeri tételektől mentes adó előtti eredmény (EBIT) 51,1 százalékkal 431,9 millió euróra csökkent. A társaság részvényeseire jutó nettó nyeresége mintegy felére, 292,3 millió euróra csökkent az első negyedévben. Az egy részvényre jutó nyerség 1,46 euró lett a korábbi 2,88 euró után – foglalta össze az MTI a céges közlés alapján.
A Continental autóipari alkatrész beszállítói (Automotive Technologies) üzletága 4,11 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el a negyedévben az egy évvel korábbi 4,73 milliárd euró után. A működési eredmény 427 millió euróra csökkent 505 millió euróról. Az abroncsgyártó üzletág (Rubber Technologies) értékesítési árbevétele 3,97 milliárd euróra csökkent 4,37 milliárd euróról, a működési eredmény 651 millió euróra 788 millióról. A hajtáslánc-technológiai (Powertrain Technologies) üzletágban a bevétel 1,83 milliárd euróra csökkent 2,00 milliárd euróról, a működési eredmény 116 millió euróra 186 millió euróról.
A Continental adatai szerint az első negyedévben a személygépkocsik és kis-haszongépjárművek gyártása, így a gyártóknak szállított abroncsok mennyisége 25 százalékkal csökkent világszerte, a kiskereskedelmi abroncsértékesítés 16 százalékkal esett vissza. A második negyedévre a járműveknél 40 százalékos, az abroncseladásoknál 30 százalékkal csökkenését várnak. A közepes és nehéz haszongépjárművek gyártása a Continental szerint az első negyedévben 30 százalékkal csökkent, a csereabroncsok értékesítése pedig 13 százalékkal. A második negyedévben az előbbinél 40, az utóbbinál 20 százalékos visszaeséssel számolnak.
A vállalat minden üzletágát hátrányosan érintették a korlátozások és a kereslet csökkenése.
- Termelőegységeik több mint 40 százalékánál állt átmenetileg a termelés,
- 249 üzemükből minden ötödikben áll a termelés,
- 240 ezer alkalmazottjuk 60 százalékának csökkentették a munkaidejét.
Wolfgang Schäfer pénzügyi igazgató szerint a második negyedév lesz a leggyengébb az év folyamán.
A tavalyihoz képest 20 százalékkal csökkentik a költségeket, köztük a beruházásokat is. Az első negyedévben például 26 százalékkal fogták vissza berendezés- és szoftverberuházásokat, igaz a kutatási-fejlesztési kiadásaikat 1,1 százalékkal 913,0 millió euróra növelték. A cég a kapacitásbővítések szüneteltetése mellett elsősorban informatikai, ezen belül is az önvezető technológiai fejlesztéseket fogja vissza. Wolfgang Schäfer szerint e területeken a hat hónapos időveszteség nem jelent piaci hátrányt, hiszen a fejlesztések tíz éves távlatban válnak kereskedelmileg éretté.
Mint írtuk, a magyarországi Continentalnak is vannak nehézségei:
Kiemelt kép: Elmar Degenhart, a Continental AG német járműipari és technológiai konszern vezérigazgatója (b) és Wolfgang Schzaefer, a vállalat pénzügyi vezetője az éves pénzügyi helyzetről szóló sajtóértekezlet kezdete előtt Hannoverben 2020. február 5-én. A német cég árbevétele 44,5 milliárd euró volt a 2019-es pénzügyi évben. A két vezető bemutatta a Continental új, autón belüli applikációs szerverét, az ICAS-t.
MTI/EPA/Focke Strangmann