Videóban és cikkben is foglalkoztunk korábban azzal az áldatlan állapottal, ami Balatonszepezd és Zánka térségében alakult ki a kerékpárút kapcsán. A Balatoni Bringakörút jelenleg a parthoz viszonylag közel, azzal párhuzamos utcákban fut a zánkai Tusakosi utca és a szepezdi Virius utca között, azonban a Bringakörút teljes felújítása miatt előkerült némi útvonalmódosítás (részben azért, hogy a meredek és veszélyes Virius utcai emelkedőt/lejtőt megússzák a bringások).
Az első tervek szerint a kerékpárút tovább ment volna nyugat felé a parttal párhuzamos Halász utca vége után is, egy új sétányon haladt volna a vasút és a Balaton között, azonban egy ponton hirtelen elállt ettől a szepezdi önkormányzat, dacára az előrehaladott állapotban lévő tervezésnek. A zánkaiak ezen felháborodtak, mivel a parti nyomvonalat támogatták, ellenben a parti utcákban (Dózsa György és Halász utcák) nyaralóval rendelkezők örültek nekik, mivel nem szívelték a szezonban tömegével erre tekerő bicajosokat.
A lakosok szerint a zánkai polgármester háza miatt nem akarja a zánkai képviselő-testület sem elfogadni, hogy a domboldalban, a 71-es főúttól északra menjen majd a nyomvonal, pedig szerintük a projekt gazdája, a Révész Máriusz vezette Aktív Magyarországért Felelős Kormánybiztosság is kezdettől ezt támogatta. Meg is kerestük Révészt, aki elmondta, a kormánybiztosság egy sziklaszilárd elvből indul ki a Balatoni Bringakörút ügyében:
Révész szerint ez egyébként egybeesik a projektben részt vevő kerékpáros szervezetek, valamint az Innovációs és Technológiai Minisztérium kerékpáros koordinációs főosztályának óhajával is. Kezdetben egyébként a Dózsa György és Halász utcai üdülősök tiltakoztak csak a parti nyomvonal ellen, a szepezdi önkormányzat pedig támogatta, de Balatonszepezd aztán hirtelen elállt ettől (itt sűrűn váltották egymást az utóbbi években a polgármesterek, Révész szerint a két egykori, és egy ideig a mostani is a parti nyomvonal mellett volt). Révész hozzátette, mintegy zárójelesen:
Ha testületi egyeztetések után megterveztetünk egy útvonalat, az pénzbe kerül, az mehet most a kukába.
Így az új útvonal a domboldalban vezetne, a Villasor utcán érne be Zánkára, majd az Ifjúság utcán folytatódna. Azonban a zánkai testület hallani sem akar az Ifjúság utcai szakaszról. Márpedig most már Zánka kivételével minden fél ezt a fenti útvonalat támogatja: Révészék, a parti nyaralósok, a szepezdi önkormányzat. A zánkai javaslattal pont az a gond, hogy gyors egymásutánban kétszer keresztezné a vasutat és a főutat, ami a dimbes-dombos északi parton nem leányálom a bringatúrázóknak. Révész végül elmondta, ez nem torpedózza meg a renoválást:
A Bringakör-projekt nem szenved emiatt késedelmet, de ami szakasz már megvan errefelé, az nem lesz így jobb, nem lesz még felújítva.
Kürti Gábor, a nyomvonal-tervezésben részt vevő Magyar Kerékpárosklub elnöke elmondta a 24.hu-nak, hogy alapvetően jobb lenne, ha a bringások a tóhoz közel tekernének, de a nyári főszezonban a sok gyalogos és az egyre több bicajos miatt ez sok konfliktussal járna. Így ők is a fenti nyomvonalat támogatják. Persze kivennék a képletből az emlegetett meredek Virius utcát, így maradna a panorámás domboldali nyomvonal. A főút többszöri keresztezését a Kerékpárosklub sem támogatja, Kürti ironikusan azt mondta: „egy probléma van a túrabringázással: amikor önfeledt emberek forgalmas utat kereszteznek”.
Filep Miklós zánkai polgármester még szeptember elején azt mondta lapunknak, a strand, az éttermek, a vizesblokkok közelsége miatt támogatták eredetileg az alsó nyomvonalat. Amikor Szepezd visszavonta a támogatását, az szerinte nem volt korrekt, főleg, hogy velük nem egyeztették előre ezt a lépést. Filep szerint az állandó lakosság zúdult fel az ellen, hogy az Ifjúság utcán vigyék a nyomvonalat. Ha marad a patthelyzet, akkor pedig marad a mostani nyomvonal, kaptatóval, főúti és vasúti keresztezésekkel, konfliktusokkal.