Még el sem kezdték, de máris jelentősen megugrott a 3-as metró felújításának összköltsége.
A Magyar Nemzet szerint legalább 30-40 milliárd forinttal több pénz kellene az állomások és a metrósínek felújítására a kormány által meghatározott 137,5 milliárd forintos keretnél.
A metróvonal infrastruktúrájának rekonstrukciójára kiírt tenderek közül az állomásokat érintő korábbi hírek még csak 23 százalékkal magasabb ajánlatokról szóltak, de a vágányépítési pályázatra érkezett drága ajánlatok miatt végképp elszállhatott az újabb közbeszerzés.
A lap szerint fővárosi önkormányzat emiatt kutyaszorítóba került, mert ha a kormány nem ad segítséget az Európai Uniótól kért finanszírozási keret mellé, akár le is mondhatnak a ciklus legfontosabb beruházásáról.
Tarlós István főpolgármester számára a másik lehetőség az, hogy félretesz minden más fejlesztést. De ha belevágnak, Budapest adósságállománya a korábbi állami konszolidáció ellenére újra 100 milliárd fölé kúszna. A városháza az elmúlt években 60 milliárd forintos hitelt vett fel a metrószerelvények felújítására, korábban pedig 18 milliárdos kölcsönért folyamodott az EIB-hez a hosszú évek óta készülő e-jegy-rendszer bevezetéséhez.
A 100 milliárd forintot meghaladó eladósodás azzal fenyegeti a fővárosi önkormányzatot és annak kormánypárti vezetését, hogy lényeges beruházás ebben a ciklusban bizonyosan nem készül el. A 3-as metró eleinte még csak 125 milliárdosra tett beruházása miatt húzták le végül a listáról például az újpalotai villamos kiépítését. Legutóbb ugyan a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyta, hogy kiírhatják a Lánchíd és a Váralagút kivitelezési tendereit, de annak 23 milliárdosra becsült költségének fedezetét szintén az EIB-hitelkeret adja.