Furán értelmezik a bevételre szomjazó kerületi önkormányzatok a P+R parkolók fogalmát az Index cikke szerint. A P+R lényege ugye az lenne, hogy ezeket a parkolókat azok használják, akik a belvárosba mennének, de nem autóval akarják bedugítani a belső utakat, hanem inkább metróval, villamossal, busszal stb. mennének beljebb. Lerakják a kocsit tehát a P+R-ben és tömegközlekednek.
Több kerület azonban elkezdte klasszikus fizetős zónává alakítani ezeket a parkolókat. Óbuda kezdte, amikor a belső lakótelepek parkolóit tette fizetőssé, most pedig Ferencváros lép erre az útra: október 1-től az Ecseri úti metróállomás környékén lévő 100 férőhelyes és a Pöttyös utcai 160 férőhelyes parkoló lesz fizetős. 8-18 óra között kell fizetni, óránként 175 forintot – írta a lap olvasója.
Az átalakítás célja, hogy a helyi lakosok jobban tudjanak parkolni és visszaszorítsák a kerület utait P+R parkolónak használókat. Pedig pl. a Pöttyös utcai P+R-t még a BKK és a Főpolgármesteri Hivatal jelölte ki. A IX. kerület szerint eleve rossz, hogy több P+R megszűnt az utóbbi évtizedekben, példának a Retek utcait, a Déli pályaudvarit és az Örs vezér tereit hozzák fel, ahol 10-20 éve állnak irodaházak és bevásárlóközpontok.
A BKK azt állítja, a Spar melletti parkoló az Ecserinél nem is P+R, azonban a Pöttyös utcai igen. A közlekedési társaság megkeresi majd a kerületet, hogy elérje, maradjon ingyenes ez a parkoló, a lakótelep belső útjain viszont lehet fizetős. A BKK a Népligetnél amúgy tervez egy P+R-t a megszűnt Ludovika melletti parkoló pótlására.
Hosszú ideje mondják, hogy még több P+R parkoló lenne az orvosság Budapest bedugult útjaira, szóval a mostani fizetőssé tétel veszélyes precedenst teremthet. A XIII. kerület jó pár parkolóját tervezi fizetőssé tenni, így ott csak két P+R maradhat, amik korán reggelre megtelnek. Egy olvasó szerint Kispesten, a Határ úti metrómegálló környékén is terveznek egy parkolót fizetőssé tenni.