A műsor egy több ezer nevet tartalmazó listával kezdődik, amiket a cégek egymás között cserélgetnek. A telefonközpontosok felhívják a számokat, minden apró részletet feljegyeznek, ami a beszélgetéskor elhangzik. A call centereseknek tehát már az első információkat is kiszedik. Van, aki még azt is elárulja, hogy mennyi a nyugdíja, sőt a megtakarított pénze – mesélte a Blikknek Gábor, aki szintén a termékbemutatós bizniszben utazott.
A konferanszié a főnök
Az átverő csapatban a következő szint a hoszteszeké, akik az embereket fogadják. Az ő feladatuk annyi, hogy kedves, nyájas stílussal bizalmat ébresszenek az emberekben.
A látogatók közt beépített emberek is vannak, akik először a legbizalmatlanabbak, de a kukacoskodó kérdéseikre az előadónak bekészített frappáns válaszaik vannak. Végül ők lesznek a legnagyobb hívők, és mindenre jelentkeznek.
A konferansziék, a bemutatók levezetői általában főnökök. Pontosan tudják, mikor kell egy kis szünetet tartani, mikor kell hadarva folytatni, elterelni a gondolatot, és azt is, hogy mely előtte ülő emberekre kell hatnia.
A kamuorvos a torkokat is megnézi
Az előadásoknak mindig van egy vendége: néhol meglepetés, de van, hogy előre beharangozzák az érkezését. Ő a szakember, aki mérnök vagy orvos is lehet, és még a hitelesség kedvéért az utóbbi pár torkot is megvizsgál.
A csapatmunka utolsó része egy hölgyre hárul, aki megteszi az ajánlatot. Felkínálja a lehetőséget, hogy valamivel kedveskedjen a vendégeknek.
A találkozó lezárása végül a kihagyhatatlan lehetőség: az üzletkötő aprósággal győzi meg áldozatát. Például azzal, hogy a szerződést olvashatóan kell aláírni, különben eleshet egy remek lehetőségtől.
A Blikkben Gábor már kedden is kiteregette a termékbemutatók hátterét, amikből kiderült, hogy az átverésre épülő heti milliókat termelő iparág egy ember kezébe fut össze.