Belföld

Akár 20 százalékos is lehet a reklámadó

Közzétették a reklámadó bevezetéséről szóló törvényjavaslat munkapéldányát.

A kabinet a törvényjavaslat végleges szövegéről a soron következő kormányülésen dönt. Ezután nyújtják be a végleges változatot az Országgyűlésnek – közölték a Nemzetgazdasági Minisztériumnál.

Sávosan nő

A munkapéldány szerint az adó alanya a reklám közzétevője, alapja a reklám-közzétételi tevékenységéből származó adóévi nettó árbevétel. Adóköteles lenne a külföldi illetőségű szervezetek belföldi fióktelep útján végzett reklám-közzétételi tevékenysége is. Az adó mértéke sávosan emelkedik, az 1 milliárd forint alatti részre 0 százalék, 1-5 milliárd forint között részre 1 százalék, 5-10 milliárd forint közötti részre 10 százalék, az ezt meghaladó részre 20 százalék.

A nemzetgazdasági tárca szerint az adóintézkedést az EU túlzottdeficit-eljárása alóli kikerülés, illetve az arányos közteherviselés indokolja.

Tízmilliárdos bevétel

Reklámnak minősül a reklámtörvény szerinti gazdasági reklám, illetve a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló törvény szerinti támogatás, valamint televíziós vásárlás. Nem minősül reklámnak a politikai reklám, illetve a társadalmi célú reklám. A reklámközlők – a tervezet szerint – az idén július 20-áig kötelesek megállapítani és bevallani a reklámadót, továbbá két egyenlő részletben, 2013. augusztus 20-áig, illetve 2013. november 20-ig kötelesek azt megfizetni. A későbbiekben a reklámközlőknek május végéig kell az adót bevallaniuk, és július, illetve október 20-ig két részben kell megfizetniük az adóelőleget.

Mint Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője hangsúlyozta, az európai uniós terhek megszűnéséhez járulnának hozzá a milliárdos bevételű cégek a reklámadóval. „A Fidesz-frakció egyetért azzal a kormányzati törekvéssel, hogy az uniós terhek csökkentése érdekében a milliárdos reklámbevételű vállalatoktól hozzájárulást kérjenek. Ismerve a reklámpiac méretét, szerinte ez maximum tízmilliárd forintos adóbevételt jelentene a költségvetésnek” – tette hozzá.

Az új adó egyébként sok lapot bedönthet: nemcsak nyomtatott termékek mehetnek tönkre, hanem több internetes portál is becsődölhet.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik