Ugyanakkor mindenképpen vannak említésre méltó történések, így például a Solar Impulse 2, mely 2015-ben indult világkörül útjára, hogy úgy repülje meg a 35 000 kilométeres távot, hogy nem használ semmiféle fosszilis üzemanyagot, hanem csakis napenergiával hajtja a légcsavarjait. Habár a Solar Impulse nem az első olyan repülőgép, melyet napenergia hajt, mégis az első olyan, mely éjjel és nappal is képes repülni, az akkumulátorainak köszönhetően. A fesztávja akkora, mint egy Boeing 747-é, míg súlya nem több, mint egy családi autóé, így tulajdonképpen azt lehet mondani, hogy fesztáv/tömeg arányban az eddigi legjobb repülőgép.
A Bertrand Piccard és André Borschberg a számítások szerint nagyjából 500 órát tölt a kabinban, ami elképesztő emberi teljesítmény, hiszen a repülő nem olyan, mint egy autó, nem lehet vele csak úgy megállni, kiszállni, kinyújtóztatni a végtagokat és menni tovább. A repülés egyébként nem volt zavartalan, hiszen akkumulátormelegedési problémák miatt a gép tavaly nyáron Hawaiion rekedt, és előreláthatólag áprilisban indul tovább, hogy teljesítse küldetését.
Tekintve, hogy az elektromos repülés mennyire a kezdeti lépések fázisában van, arról még nagyon sokáig nem lehet álmodozni, hogy előbb-utóbb majd napenergiával közlekedő repülő autók lepik el az eget. Már csak azért sem, mert bár az idők folyamán kísérleteztek már néhányan ezekkel a hibrid szerkezetekkel, igazi áttörés eddig nem történt, és mindig is gondot okozott, hogy a közúti közlekedésnél hová lehet tenni a szárnyakat. Arról nem is beszélve, hogy repülni lényegesen összetettebb dolog, mint autót vezetni, és maga a szabályozás is nagyon komoly, átgondolt elveket igényel. Nem kétséges azonban, hogy idővel biztosan megjelennek majd a repülő autók is az égen, de addig bizonyára több évtized telik majd el, és mivel maga az elektromos hajtás is a gyermekéveit tölti, már az magában rengeteg időt vesz igénybe, hogy egyáltalán a kisrepülőkben létjogosultságot nyerjen.