Kifejezetten idegesítő, amikor megnéznél egy érdekesnek vagy kifejezetten viccesnek ígérkező videót, de az oldal azt mondja, hogy ez csak akkor lehetséges, ha lájkolod őket. Vannak, akiket ez nem érdekel és gond nélkül lájkolnak, a többséget viszont zavarja.
Mivel sok vád éri a Facebookot, hogy egyre több kéretlen tartalmat és reklámokat kapunk a hírfolyamunkba, ezért rászánta magát a retorzióra, és bejelentette, hogy a jövőben büntetni fogják azokat, akik kattintásvadász tartalmakat hoznak létre, illetve ráveszik az embereket, hogy oldalakat lájkoljanak vagy osszanak meg másokkal. Azt ugyan nem lehet tudni, hogy milyen büntetésre számíthatnak a vétkezők, de a besorolás szerint legalább felsimerhetjük őket..
- A lájkvadász tartalom (like-baiting): olyan spam, ami arra kéri a felhasználót, hogy ossza meg vagy lájkolja a tartalmat.
- A hatásvadász tartalom (frequently circulated content) fő jellemzője, hogy azért hozzák létre, hogy sokan megosszák (ez kissé furcsán hat, hiszen azért használják a Facebookot a hirdetők, hogy sokan lájolkák)
- A becsapós, átirányítós (spammy links): Ez a legaljabb változat, amikor azt hisszük, hogy azt kapjuk amire kíváncsiak vagyunk, de a linken nem az van, amit keresünk, hanem csak reklámok.
A Facebook azzal indokolta az intézkedést, hogy nem az értékes reklámokat, hanem a szemétre való felhasználói tartalmakat fogják megnyirbálni.