1944. június 6. A D-nap, amikor az amerikai hadsereg katonái partra szálltak Omaha Beachnél, Franciaországban. Robert Capa ekkor a Life magazinnak dolgozott, ő is ott volt a katonák között. Pályafutásának egyik csúcsa az akkor készített mozgalmas képsorozat. Összesen három tekercs filmet és 106 képet készített, melyeket Londonban hívatott elő. A sötétszoba technikusa túl gyorsan szárította meg a képeket, így tíz kivételével legtöbbje megrongálódott. A maradék persze hűen türközi azt a káoszt, amely a partraszálláskor érte a katonákat.
A II. világháború talán legismertebb haditudósítója korábban a spanyol polgárháborúban is élete kockáztatásával készítette egyedülálló fotóit. Egyik leghíresebb képe, a Milicista halála is ekkor született meg: Frederico Borrell Garcia éppen akkor kapja a halálos lövést az ibériai hegyvidéken, amikor Capa megnyomta masinájának gombját. Mindez 1936-ban történt Cordóba mellett. Ezzel a képével lett egy csapásra híres fotós.
Capa leghíresebb mondása: „Ha a képeid nem elég jók, az azt jelenti, nem voltál elég közel.” A művész éppúgy fotózta az arab-izraeli háborút 1948-ban, mint barátait, Ernest Hemingwayt és Pablo Picassót vagy Ingrid Bergmant, akivel a feljegyzések szerint szerelmi viszonyt is ápolt.
A megpróbáltatások után megfogadta, nem megy háborúba, de 1954-ben mégis elfogadta a Life magazin felkérését, és elutazott Indokínába, ahol a franciák folytattak gyarmati harcokat Vietnámban, Laoszban, Kambodzsában. 40 éves volt ekkor, és május 25-én a legeslegjobb képet szerette volna elkészíteni Thai-Binben. Túl közel volt: egy taposóakna végzett vele.