Csökkent a Huawei Technologies bevétele a március végével záródott első negyedévben, miután novemberben eladta az alacsony árfekvésű Honor okostelefon márkáját, kivonva azt az anyacégre vonatkozó amerikai szankciók hatálya alól, biztosítva ezzel a márka túlélését – írja az MTI.
A kínai cég szerdán közölte, hogy a negyedéves bevétele 16,5 százalékkal, 152,2 milliárd jüanra (23,5 milliárd dollárra) esett. A negyedéves nyereségére vonatkozó adatot nem ismertetette, csak annyit közölt, hogy a nyereségrátája 3,8 százalékponttal, 11,1 százalékra javult. A cég adós maradt azzal is, hogy ágazatokra lebontva ismertesse a negyedéves adatait.
A Huawei-t 2019-ben a Donald Trump akkori amerikai elnök vezette kormányzat feketelistára tette nemzetbiztonsági aggályokra hivatkozva, ellehetetlenítve a kínai cég számára a készülékeihez használt, amerikai fejlesztésű technológiákra épülő alkatrészek beszerzését.
A Honort a Shenzhen Zhixin New Information Technology nevű, a Huawei székhelyének otthont adó Sencsen város kormányzatának tulajdonában álló vállalat viszonteladókkal közösen alakított konzorciuma vásárolta meg novemberben. A 2013-ban alapított Honor az eladásokat nézve mára a világ egyik legnagyobb mobiltelefon márkájává nőtte ki magát, évente mintegy 70 millió készüléket értékesítve. A Honor üzletág az elmúlt öt év során több mint 10 milliárd dollárnyi bevételt termelt a Huawei számára.
A Huawei márciusban hozta nyilvánosságra, hogy a tavalyi forgalomnövekedése 3,8 százalékra lassult az egy évvel korábbi 19,1 százalékos bővüléshez képest. A vállalat adózott eredménye tavaly a 2019-eshez képest 3,2 százalékkal, 64,6 milliárd jüanra (márciusi árfolyamon számítva 9,9 milliárd dollár) emelkedett, ami ugyan az eddig elért legmagasabb éves nettó nyereség a vállalat történetében, ám a bővülés üteme szembetűnően csökkent az elmúlt évekhez képest. Az adózott eredmény ugyanis 2019-ben 5,6 százalékkal, 2018-ban pedig még 25 százalékkal nőtt.