A VISA szakértői azt emelik ki elsőként, hogy a netezők használjanak biztonságos, gyors és egyszerű módszert a személyazonosításra. Az új európai szabályozás szerint, a bankok több azonosítást kérnek online fizetéskor – annak érdekében, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy az ügyfél indítja a fizetést és nem csalásról van szó. Ha van rá lehetőség, telefonján és banki alkalmazásaiban állítson be olyan ellenőrző adatokat, mint ujjlenyomat vagy arcfelismerés. Ez gyors, egyszerű és biztonságos módot kínál az online fizetéshez.
Ha szokatlan tranzakcióról kapunk sms-t, értesítsük rögtön az intézetet.
Ismerjük meg a visszaterhelés szabályait: a visszaterhelés vagy vitarendezés egy módja annak, hogy a bank visszaigényelje pénzét a kereskedő bankjától, ha a netező nem kapta meg azt az árut, vagy szolgáltatást, amelyért fizetett. A visszaterhelés ugyan nem törvénybe foglalt jog, de jó tudni a lehetőségről, ha van.
Mielőtt bármit rendelnénk, előtte ellenőrizzük az URL-t, és bizonyosodjunk meg róla, hogy „https: //” rövidítéssel kezdődik, a csalók sok esetben csak sima http protokollt használnak csaló célzattal készített adathalász oldalaikhoz. Unalomig ismételt tanács, hogy vigyázzunk a kéretlen és gyanús e-mailekkel, telefonhívásokkal is.
Használjunk tokeneket és egykattintásos szolgáltatásokat a biztonságos és egyszerű fizetésért. Amikor virtuális bankkártyát telepít telefonjára és kereskedő alkalmazásokhoz párosítja, a kártya adatait gyakran digitális „token” váltja fel – vagyis a kártya tényleges adatai nem kerülnek tárolásra, ilyen módon még biztonságosabbá téve azokat. Néhány webáruházban használhat egykattintásos fizetést, amely során csak azt kell igazolnia, hogy Ön a kártya tulajdonosa, így nem szükséges minden alkalommal megadnia kártyája adatait.
És persze ne feledkezzünk meg a rendszerszoftverek és alkalmazások rendszeres frissítéséről, legyen szó számítógépről, táblagépről vagy telefonon történő vásárlásról.
(Kiemelt kép: GettyImages)