A nagy Facebook-adatbotrány után nem olyan meglepő, hogy Zuckerbergék a pénzügyi adatainkra is pályáztak, méghozzá azért, hogy sokkal személyre szabottabb marketingeszközökkel éljenek. A The Wall Street Journal cikke szerint több amerikai bankkal is olyan szerződést akartak kötni, amely felhatalmazta volna őket arra, hogy a banknál számlát vezetők olyan szupertitkos információihoz jussanak, mint például a költési stílusuk, a büdzséjük vagy a pénzügyi helyzetük. Az információt a Facebook a Messenger botokon keresztül akarta leszívni egy adatbázisba.
2016-ban indultak el a Messenger botok, amelyek vállalkozások számára adtak lehetőséget arra, hogy az ügyfeleik a chat appon keresztül is kapcsolatba léphessenek velük, kikerülve így a sokszor problémás ügyfélszolgálatokat. A WSJ szerint a Facebook ezeken a botokon keresztül akart hozzáférni a bankok ügyfeleinek pénzügyi adataihoz. Persze nem arra kell gondolni, hogy a netbankos jelszavakat szívta volna le, hanem arra, hogy a manapság mindennél értékesebb személyes információkhoz jutott volna: a költési sajátosságokhoz és a felhasználók pénzügyi helyzetéhez. Ezzel még tökéletesebbre gyúrhatta volna a személyre szabott marketingeszközeit.
A WSJ arról ír, hogy a Facebook többek között az American Express, a Bank of America, és a Wells Fargo felhasználóinak adatait akarta megszerezni, ezek a cégek azonban nem álltak kötélnek, és olyan szerződéseket kötöttek a közösségi oldallal, ami nem enged hozzáférést a Messengeren elküldött információkhoz.
A PayPal és a Western Union viszont Facebookon keresztül is indítható tranzakciókkal is rendelkezik.
A Facebooknak nem biztos, hogy túl jól jönnek az erről szóló riportok, még akkor is, ha két éves történetről van szó, ami csak most látott napvilágot – az amerikai elnökválasztás után kirobbant Cambridge Analytica-botrányban ugyanis kiderült, hogy 87 millió felhasználó adatait adta el egy harmadik személy számára, ráadásul az álhírek terjedése és az elnökválasztásra gyakorolt hatása miatt már így is elég nagy bajban van a vállalat.