Pedig a válasz egészen egyszerű. A Google+ (ahogy ez talán a nevéből is kiderül) a Google tulajdona, a Google pedig annak ellenére, hogy szolgáltatásai jelentős részét ingyen állítja a felhasználók rendelkezésére, egy vállalkozás. Mint ilyen, működésének első és egyetlen mozgatórugója a pénz és a profit – legyen szó rövid- vagy hosszú távú megtérülésről.
Ebből következően a Google számára igenis megéri rendet tartani az egyre több felhasználóval rendelkező közösségi oldalán és igenis kirúgni mindenkit, aki álnéven próbál publikálni, hiszen csak így válik értékessé és értékének megfelelően kereskedelmi forgalomba hozhatóvá a Google+ által fenntartott adatbázis.
Az igazi néven futó felhasználók online tevékenysége (legyen szó akár számítógépes, akár mobil, androidos tevékenységről) pedig igenis fontos ahhoz, hogy jó pénzt tudjanak kérni azoktól, akik szívesen reklámoznának mondjuk célzottan, mondjuk a Google oldalain és alkalmazásain keresztül.
A kérdés tehát nem erkölcsi indíttatású, azonban a pénzügyi valóság ellenére sem érdemes elfordulni a Google szolgáltatásaitól, hiszen egyrészről minden online vállalkozás ezen információinkra hajt, másrészről épp ezen információk tárháza miatt használhatjuk ingyen a Facebookot és a Google Plust is.