A kampány készítői a Google keresések eredményeit adták a hirdetéseken szereplő nők szájába, hogy is gondolkodunk a nőkről szerte a világban, arról hogy mit kellene vagy éppen nem kellene tenniük. Ha a Google keresőmezejébe elkezdünk begépelni valamit, a kereső “segít”, ebből pedig jól látszik, hogy az adott szavakat milyen más kifejezésekkel kapcsolják össze a legtöbben.
Forrás: Facebook
Támadjuk a női egyenjogúság egyes aspektusait és próbáljuk széttörni az üvegplafont, mégis, a keresőmotor, ami kérdések milliárdjaira válaszol, pontosan megvilágítja, milyen messzire mentünk el a szexista attitűdjeinket illetően.
Az ENSZ Nemek Egyenlőségével és a Nők Felemelkedésével Foglalkozó Egysége olyan egyszerű, de hatásos kampányt indított, ami hangsúlyozza: a nemi egyenlőtlenség globális kérdés. És volna-e egyszerűbb mód, mint a világ egyik leglátogatottabb oldalának használata?
A nőknek nem kéne…
Az ütős reklámok a Google keresőszavait és az automatikus kiegészítés funkcióját alkalmazzák, hogy bemutassák, hogy a legelterjedtebb (és legőszintébb!) keresőszavak még mindig szemérmetlenül szexisták – írja a brit Cosmopolitan.
Fotó: Facebook
Például a nőknek nem kellene kezdetű keresés automatikus kiegészítései, a teljesség igénye nélkül (amiket a Google a legtöbb ilyen keresés alapján javasol): jogokat adni, dolgozni, szavazni, bokszolni. A nők nem tudnak leggyakoribb folytatása pedig a vezetni.
Hogy mit kellene tenniük, arra például azt dobja ki,hogy a nőknek a konyhában lenne a helyük.
Kipróbáltuk magyar kulcsszavakkal is, úgy tűnik a szexizmus univerzális. A nők nem tudnak… vezetni, parkolni, motorozni, és nem tudják mit akarnak. A nőkkel nem kell első kiegészítése: törődni.