Hatalmas bukás történt az első idei magyarországi országúti kerékpárversenyen, az I. Gran Gella Giro Kupán: a nagyjából 200 tagú mezőnyből mintegy ötvenen az első körben, a Tótvázsony és Balatonszőlős közötti, 8 százalékos lejtmenetben estek el 70 km/órás sebességnél.
Az utóbbi húsz év legnagyobb magyarországi kerékpáros versenybalesete után a mentők összesen 19 sérültet láttak el könnyebb és súlyosabb sérülésekkel.
A bukás egyik sérültje a kecskeméti Majzik Achilles volt, akit jelenleg is Veszprémben ápolnak a Csolnoky Ferenc Kórház baleseti osztályán.
Elég rosszul vagyok. Négy bordám és a lapockám tört, illetve beültettek egy csövet a mellkasomba, mert légmellet kaptam, összeesett a légzésem. Már nagyjából stabilizálták az állapotomat, de még messze vagyok attól, hogy kiengedjenek. Az orvosaim sem tudják, hogy mikor mehetek haza
– idézte a Kesport.hu a Kecskeméti Első Sor versenyzőjét.
Majzik ugyanazt nehezményezte, amit a pályakerékpáros Lovassy Krisztián is szóvá tett: mivel a mezőnyben amatőrök és profik vegyesen indultak, így sokkal ésszerűbb lett volna, ha a lejtő alján engedik csak el a mezőny.
„Mikor kiértem az S kanyarból, láttam, hogy az előttem lévők már a földön fekszenek, mindenki elesett a környékemen. Ilyenkor van egy aranyszabály, miszerint bringások közé nem esünk be, nem megyünk keresztül rajtuk. Ennek megfelelően próbáltam manőverezni, de nem sok helyem volt. Jobbra húztam a kormányt, úgy gondoltam arra jobb lesz, de ott volt a szalagkorlát.
Abban megakadt a kerékpárom, a bal oldalamon végig csúsztam a korláton, majd egy kiálló fémdarabon megakadtam, az nagyot dobott rajtam és beleestem az árokba. Észnél voltam, de onnantól kezdve sokáig nem láttam semmit, mert a fejemet nem tudtam felemelni. Jó pár perc volt, mire kiértek a mentők, ők húztak ki az árokból.
– mesélte az általa elkerülhetetlennek titulált balesetről Majzik, akinek ez volt az első nagyobb bukása.
A Kecskeméti Első Sor vezetője, Sáfár Tamás elárulta, a Magyar Kerékpáros Szövetség egy szakértői gárda bevonásával vizsgálja a baleset körülményeit.
„Egyébként értelmezhetetlen ez az egész. Ilyen még nem történt Magyarországon, remélem nem is lesz több. (…) Utólag könnyű okosnak lenni, de az biztos, hogy ha a nyomvonal fordított lett volna, és a veszélyes lejtőn nem lefelé, hanem felfelé megy a mezőny, akkor elkerülhető lett volna a baleset. A rajttól csupán 3 kilométerre történt a tömegbukás. Az is egy jobb megoldás lett volna, ha a lassú rajt – amikor a mezőnyt 20-30-as sebességnél vezetik – levezette volna a versenyzőket ezen a meredek szakaszon, és csak utána engedik őket szabadon versenyezni” – fejtette ki a véleményét Sáfár Tamás.
Kiemelt kép: Facebook