A helyi rádiók a nyertesei az országos kereskedelmi rádiózás megszűnésének, azaz a Class FM elnémításának. Idén márciusban a napi hallgatói elérés (rch%) több megyében is meghaladta az 50 százalékot a 18-59-es korcsoportban – közölte az Inspira Media Research az idén márciusi országos kutatási adatai alapján.
A rangsort a tatabányai Forrás Rádió vezeti 57,6 százalékos eredménnyel, a második a debreceni Best FM (54,4 százalék), a harmadik a szegedi Rádió 88 (53,9 százalék) és a negyedik a kecskeméti Gong Rádió (51,4 százalék).
2017-re lecsengett az országos kereskedelmi adók megszűnését követő rádiós piaci átalakulás és a vidéki régiókban a versenyt egyértelműen a helyi rádiók nyerték, közösségi beágyazottságukkal, helyismeretükkel és kötődésükkel
– kommentálta az eredményeket Hanák Tamás, a Radio Sales House Kft. (RSH) ügyvezető igazgatója. (Az év eleje óta ez a Tombor Andráshoz és Krskó Tiborhoz köthető cég, az RSH értékesíti a fővárosi Sláger FM valamint 59 regionális adó hirdetési felületeit.)
A regionális rádiók rangsora
Az Inspira Media Research legfrissebb, márciusi hallgatottsági kutatása szerint kiemelkedő a regionális rádiók napi helyi hallgatói elérése, több megyeszékhelyű adóra naponta a helyi lakosok több mint fele kapcsol.
A 18-59-es korcsoportban a helyi rádióhallgatók között napi több mint 50 százalékos elérést (napi RCH% 18-59-es korcsoport) négy helyi adónál mért a kutatóintézet, valamint két megyei adó elérése volt 40 százaléknál jóval magasabb.
Tatabánya
1. Forrás Rádió 57,6 százalék
2. Music FM 19,8 százalék
3. Kossuth Rádió 11 százalék
1. Best FM 54,4 százalék
2. Debrecen Rádió 26,9 százalék
3. Petőfi Rádió 11,8 százalék
Szeged
1. Rádió 88 53,9 százalék
2. Petőfi Rádió 14,7 százalék
3. Kossuth Rádió 11 százalék
Kecskemét
1. Gong Rádió 51,4 százalék
2. Music FM 11,3 százalék
3. Petőfi Rádió 10,1 százalék
Szekszárd
1. Rádió Antritt 46,9 százalék
2. Rádió 1 37,5 százalék
3. Kossuth Rádió 10,3 százalék
Miskolc
1. Rádió M 44,3 százalék
2. Rádió 1 (Miskolc) 23 százalék
3. Petőfi Rádió 16,5 százalék