Média
Rákóczi Ferenc, Vadon János, Sebestyén Balázs műsorvezetők és Bakai Mátyás, a Rádió 1 ügyvezetője

Lazán megelőzi Andy Vajna rádióját az állam

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2017. 03. 30. 11:55

Az Inspira Media Research kutatási adatai alapján sokkal többen hallgatják az állami rádiókat, mint Andy Vajna Rádió1 csatornáját. De a Simicska-féle Music FM is előbbre van Vajnánál.
Korábban a témában:

Tavaly óta lényegében csak sejtések voltak arról, mennyien hallgatják az állami rádiókat, azaz a Kossuth, a Petőfi, a Bartók és a Dankó adókat, miután a közmédia nem hosszabbított szerződést a hallgatottságmérő konzorciummal, a TNS Hoffmann-Mediameterrel, mely ugyan ennek ellenére is rendelkezett közmédiás adatokkal, de azt nem adta át eddig a sajtónak. (Pontosabban egy alkalommal januárban mégis eljutott hozzánk adat, de csak kerülőúton, egy piaci szereplőtől, és azóta újra nem volt adatunk.)

15+ vagy 18+

Az adatok különbözősége kapcsán nem árt hozzátenni, hogy a TNS Hoffmann-Mediameter 15+-os korosztályt vizsgáló adataival ellentétben az Inspira a 15-17 éves korosztályt nem mérte. Ezt Melles Katalin, az Inspira kutatási igazgatója azzal magyarázza, hogy ez a korcsoport egyelőre nem képvisel erőteljes vásárlóerőt, és a hirdetők ma már elsősorban nem is a 18-49-es, hanem a 18-59-es korosztályra építenek. Sőt, már a 60 felettiek egy jelentős része is komoly megtakarításokkal rendelkezik, és gazdasági aktivitásuk egyre erőteljesebben van jelen a magyar társadalomban.

A Radio Sales House (RSH) viszont ma kiadta az Inspira Media Research adatsorát. Ez alapján nem Andy Vajna Rádió1 csatornája a piacvezető sem országosan, sem pedig a fővárosban, legalábbis a 18+-os (felnőtt) lakosság körében, sőt akkor sem az, ha csak a kereskedelmi rádiókat vizsgáljuk.

A február havi, 18 évnél idősebb rádióhallgatókra vonatkozó Inspira-adatok alapján a Kossuth Rádió 20,1 százalékos közönségaránnyal (1,653 milliós hallgatótáborral) piacvezetőnek számít, őket 19,8 százalék közönségaránnyal (1,628 milliós táborral) követi a Petőfi, majd a sorban Simicska Lajosék rádiója, a Music FM következik az országos adatsorban 7,5 százalékos közönségaránnyal.  A Rádió1 csak ez után következik, 6,9 százalékkal. A Radu Morar Tematic Media Groupjához tartozó Sláger FM (a volt Juventus Rádió) országosan 6,5 százalékkal (534 ezres hallgatótáborral) rendelkezett. Az állami Dankót 329 ezer ember hallgatta napi átlagban, ami 4,0-s közönségaránynak felelt meg. A szintén állami Bartóknak 2,5 százaléka (206 ezer hallgatója) volt. Az Arató András és a Brit Media közös cégeként működő Klubrádiót a felnőtt hallgatók 1,5 százaléka választotta, a Spéder Zoltán érdekeltségei közé tartozó InfoRádiót 1,1 százalék. A Jazzynek szintén 1,1 százaléka, a Trend FM-nek (korábbi nevén Gazdasági Rádió) 0,5 százaléka, a Klassziknak 0,4 százaléka volt.

Országos hallgatottsági adatok, az Inspira adatai alapján a felnőtt lakosság körében
Országos hallgatottsági adatok, az Inspira kutatása alapján a felnőtt lakosság körében. 2017. február.

Nézzük Budapestet is. Itt a Sláger FM 18,2 százalékos közönségaránnyal (270 ezres hallgatótáborral) vezet, megelőzve még az állami Kossuth Rádiót is, mely 17,5 százalékot (259 ezer hallgatót) ért el. Simicska Music FM-je következik a sorban 16,2 százalékkal, majd jön a Petőfi 14,8 százalékkal (219 ezer hallgató). Ezután következik csak a kormánybiztos rádiója, a Rádió 1, mely 12,3 százalékkal persze szintén erős piaci szereplőnek, de semmiképp sem piacvezetőnek számít. Az InfoRádiónak a fővárosban 4,7, a Klubrádiónak 4,6, a Jazzynek 4,3 százaléka volt. A Bartókot a hallgatók 3,9 százaléka (58 ezer hallgató), a Trend FM-et 2,4 százaléka választotta. A Klassziknak 2,2, a Dankónak 2,0 százaléka (30 ezer hallgatója) volt. Simicska másik rádiója, a Lánchíd Rádió 1,4 százalékkal rendelkezett az Inspira adatai alapján.

Budapesti hallgatottsági adatok a 18+-os közönség körében. Forrás: Inspira
Budapesti hallgatottsági adatok a 18+-os közönség körében 2017 februárjában. Forrás: Inspira
vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

In this photograph taken on February 3, 2017, Nepalese women Pabitra Giri (L) and Yum Kumari Giri (R) sit by a fire as they live in a Chhaupadi hut during their menstruation period in Surkhet District, some 520km west of Kathmandu. - The practice of banning women from the home when they are menstruating is linked to Hinduism and considers women untouchable at this time. They are banished from the home -- barred from touching food, religious icons, cattle and men -- and forced into a monthly exile sleeping in basic huts. Chhaupadi was banned a decade ago, but new legislation currently before parliament will criminalise the practice, making it a jailable offence to force a women to follow the ritual. (Photo by PRAKASH MATHEMA / AFP) / TO GO WITH AFP STORY: Nepal-women-religion-society, FEATURE by Annabel SYMINGTON
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.