Bár a megyeszékhelyeken magas az internetelérés, a vidéki lakosság sikeres eléréséhez kihagyhatatlannak tűnik a print média használata. Ez a Goldfish by Whitereport & Ipsos kutatása alapján a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) által készített elemzésből derül ki. A Goldfish eddig 12 megyeszékhelyre kiterjedő cross-médiafogyasztási adatai alapján az MLE elemzése szerint összességében elmondható, hogy – bár a városokban jelentős a verseny a különböző médiatípusok között és az átlagszámok is igen nagy szórást mutatnak városonként – mind a tartalmi, mind a hirdetési lehetőségeket figyelembe véve, a versenyben továbbra is a nyomtatott lapok vezetnek. Továbbá a Whitereport Financial 2015. évre vonatkozó adatai szerint a médiavállalatok pénzügyi, azon belül is a reklámbevételi adatait vizsgálva kiderült, hogy a helyi sajtóhoz áramlik a hiperlokális hirdetésre szánt költségvetések jelentősebb része.
A Whitereport mediabrowser felmérése szerint 2016 második negyedévében is több mint 4500 lokális, regionális elérésű és tartalmú média működött Magyarországon, amelyeknek közel fele print: a megyei lapok és azokhoz kapcsolódó kiadványok mellett számos városi-, közéleti-, önkormányzati- és apróhirdetési-, illetve valamely piaci szegmenshez köthető print lap jelenik meg, az egyetemi lapoktól kezdve egészen az egyházi kiadványokig.
Az elemzést az MLE annak kapcsán tette közzé, hogy jelenleg is folyik egy országos kampány, mely a nyomtatott sajtót népszerűsíti a hazai lapkiadók összefogásában.