A sikert a Videoland a magas minőségű tartalomnak, eredeti produkcióknak, köztük például a Zwarte Tulpnak (Black Tulip), valamint a termék- és dizájnfejlesztéseknek, valamint olyan sikeres marketing-együttműködéseknek köszönheti, mint a Kuridvattal, az M&M-mel, az EMESE-val és a Google Chromecast-tal kötött megállapodások – olvasható a broandbandtvnews.com-on.
A Videoland azt is közölte, hogy az előfizetői szám növekedésének köszönhetően jelenleg a Videoland Hollandia második legnagyobb VOD (video-on-demand) szolgáltatójává vált. Az első helyen a Magyarországon épp a napokban megjelent Netflix szolgáltatása szerepel.
A Videoland tartalmi kínálatának 70 százalékát egyébként televíziós sorozatok teszik ki, míg a maradék 30 százalék filmekből áll. Érdekes, hogy a látogatók legnagyobb része (47 százalék) különböző mobileszközökről, okostelefonról vagy táblagépről nézte a videós tartalmakat, míg okostévét a nézők 29 százaléka, webes platformot 27 százaléka használt ehhez. (Azok a nagyképernyős felhasználók, akik Google Chromecast vagy Apple TV megoldásokkal nézték a Videoland kínálatát, nincsenek benne az okostévés arányban.)
A legnépszerűbb tartalmak egyébként főleg holland tévés sorozatok, a TOP3-ban a Zwarte Tulp, a Divorce és a Smoorverliefd.
A Netflixhez nagyon hasonlító RTL-es video-on-demand megoldás a Netflixhez hasonlóan többféle platformról is működik. Webböngészőből számítógéppel, Samsung, Philips, Sony és más márkájú okostévékkel, Sony Playstation konzollal, Google Chromecasttal, iOS és Android mobileszközökkel, valamint az új Apple TV-vel.
A Videoland tulajdonosa, az RTL csoport egyébként Magyarországon RTL Most néven működtet video-on-demand szolgáltatást. Ha kíváncsi rá, hogyan reagált az RTL a Netflix magyarországi megjelenésére, ide kattintson! Ugyanitt megismerheti a TV2, és a nagy kábelszolgáltatók, a Telekom, a UPC és a Digi első reakcióját is.