Kultúra

Az Azahriah-jelenségnél már csak a róla készült „dokumentumfilm” szürreálisabb

Színfolt Film / Supermanagement
Színfolt Film / Supermanagement
Hogy Azahriah-ról előbb-utóbb készülni fog egy film, arra lehetett számítani – inkább előbb, mint utóbb, hiszen októberi visszavonulása óta, ha lehet, még kíváncsiabbak rá az emberek – mégiscsak ő „az első magyar szupersztár”. Hogy egy műfajokat keverő, multiverzumos, sztárkameós őrület lett a dologból, na, az már meglepetésként ért. Megnéztük Mazzag Izabella műfajilag nehezen besorolható filmjét, a Mi vagyunk Azahriah-t.

Régóta lehetett tudni, hogy film készül Azahriah-ról, „az első magyar szupersztárról”, a 22 éves újpalotai srácról (civil nevén Baukó Attiláról), aki néhány röpke év alatt lett közepesen ismert youtuberből az ország legsikeresebb előadója – nyilván vászonra kívánkozott a története. Az Azahriah-mániának (jelenségnek, ha úgy tetszik) minden szempontból a tavasszal rendezett, teltházas Puskás-koncertsorozat volt a csúcspontja, nem véletlen, hogy Mazzag Izabella is ezt állította frissen bemutatott filmje középpontjába: a Mi vagyunk Azahriah leginkább a történelmi triplázásról és az odáig vezető útról szól.

Emellet viszont nagyon sok minden másról is, Baukó ugyanis a rendező elmondása szerint az „agymenést” jelölte ki a film alapkoncepciójául. Ennek megfelelően a Mi vagyunk Azahriah nagyjából olyan, mintha egy figyelemzavaros tinédzser kapcsolgatná a tévét (vagy inkább az internetet): vannak itt archív gyerekkori videók, YouTube-os kezdetek és Insta-live-ok, díszletben ülős, klasszikus dokumentumfilmes interjúk és vad koncertfelvételek, de vannak teljesen random hírességkameók, stílusos kis videóklipek és egy komplett művészfilmes fikciós szál is, ami egy alternatív Budapesten játszódik, és egy idő után teljes meta őrületbe csap át.

A film tehát finoman szólva is csapong, ez azonban az esetek nagy részében kifejezetten jól áll neki: kaotikus és tempós, közben meg éppolyan beskatulyázhatatlan, mint a főhőse. 

Színfolt Film / Supermanagement

Mazzagnak, aki a régi SZFE dokumentumfilmes mesterszakán végzett, ez az első egész estés filmje. Korábban készített már intim kisfilmet borderline személyiségzavaráról (Falkám), meg reklámfilmeket és videóklipeket, olyanokat például, mint Krúbi Szív című dalának vagy Beton.Hofi Közel-Kilét-Európájának a klipje. Az ezekből ismerős izgalmas, magával ragadó képi világ tűnik fel a Mi vagyunk Azahriahban is, ez a merész kísérletezgetős stílus pedig szerencsére másfél órában is jól működik – a finoman szólva is botladozó fikciós szálra talán nem is lett volna feltétlen szükség hozzá, hogy a végeredmény különleges és újszerű legyen.

A teljes cikket előfizetőink olvashatják el.
Már csatlakoztál hozzánk? Akkor a folytatáshoz!
Ha még nem vagy a 24 Extra előfizetője, ismerheted meg a csomagokat.

Már előfizető vagyok,

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik