A koronavírussal terhelt 2021-es és 2022-es évben többször is feltűnt a közbeszédben az idén épp száznegyven éves, 1884 óta működő kelenföldi pályaudvar főépületének felújítása. A magyar vasút, illetve az épület történetének otthont adó, kétségkívül látványos kiállítóterek végül nem születtek meg, az épület pedig továbbra is egyre szörnyűbb állapotban ácsorog a négyes metró, illetve számos buszjárat végállomásának tőszomszédságában.
Alakulhatott volna mindez másként is, hiszen 1945 után már felmerült az akkor is kicsinek tartott struktúra elbontása, vagy épp egy új, szomszédos nagy pályaudvar építése.
Az ötletet végül a kérészéletű, csak 1950-1954 között létező állami tervezőiroda, a Közlekedésüzemi Épülettervező Vállalat (KÖZÉPTERV) próbálta valóra váltani, a két világháború közti modern építészet fontos alakjainak egyike, Nyíri István (1902-1955) és Nagy B. Zoltán vezetésével pedig az elvárt szocreál stílusban megálmodták a vázlatterveket.
Az Építésügyi Dokumentációs és Információs Központ nemrég megjelent Facebook-posztja szerint az A és B verziót is mutató rajzokon egy,
vonalai pedig később Nyíri a kettes metró számára tervezett, de az építkezés egy előrehaladott pontján visszabontott Népstadion (ma Puskás Ferenc Stadion) állomás képét is előrevetítik.
A teljes galéria itt lapozható végig: