A katedrális és más nagysikerű regények szerzője nyolc éve járt legutóbb Budapesten, mostani rövid látogatására felesége – korábbi brit munkáspárti képviselő – és fia is elkísérte. Az író az eseményen úgy fogalmazott: külön örül, hogy A titánok bukásával érdemelte ki a magyar olvasók elismerését, mert a kötet igen “kockázatos” vállalkozás volt. Mint mondta, olyan elemeket akart ötvözni benne, amikből korábban külön-külön regényeket írt: a történelem elsöprő erejét, valamint a modern kémkedést és a hátborzongató sztorikat – a díj pedig azt jelzi, hogy a magyar fordítás olvasói szerint elérte a célját.
Follett arról is beszámolt, hogy az 1911 és 1924 közt játszódó kötet folytatása, a Winter of the World januárban elkészül, és cselekménye 1933 és 1944 között zajlik majd, a trilógia harmadik része pedig az Edge of Eternity címet kapja, és hátteréül a hidegháború szolgál majd. Mire teljessé válik a trilógia, hét évi munka fekszik majd benne, és a szöveg összesen körülbelül egymillió szavas lesz.
Írói módszereiről szólva Ken Follett elárulta, hogy sokszor izgalmas, érdekes vagy éppen furcsa hírek és filmek keltik fel figyelmét, ezeket gondolja tovább. Sok időt szentel az anyaggyűjtésnek, akár három évbe is telhet, mire elkészül az olyan nagy ívű történelmi regényeivel, mint amilyen A katedrális. Ebből csak a kutatómunka fél-egy évig tart, amit követően előáll egy 40 oldalas vázlat, ezt pedig ügynöke, szerkesztők, szakértők és tudósok is ellenőrzik, mielőtt nekilát a cselekmény kibontásának. A mögöttük álló nagy munka ellenére Follett azt mondja, elsősorban szórakoztatni akar a köteteivel, bár az persze csak jó, ha olvasás közben tanul is a közönsége.
A szerző szerint sikereinek kulcsa az, hogy alapvető dolgokról – szerelemről, csatákról, forradalmakról – ír, amik a világ minden táján foglalkoztatják az embereket. Follett szerint egyébként a mostani pénzügyi válságról is készülhetnének népszerű könyvek, de ezeket nagyon nehéz megírni. Ő maga is próbálkozott egy ilyen kötettel, egy évig dolgozott is rajta, de végül elvetette az ötletet. “A gazdasági válságban nincs autós üldözés, csak sok telefonálgatás, senkit sem lőnek le. Nehéz pénzügyi thrillert írni, nincs is elég belőle” – vélekedett.
Follett azt is elmondta: regényeinek filmfeldolgozásait élvezettel nézi, a forgatásokon azonban csak szemlélődik. “A filmipar nagyon bonyolult, nem mondom meg nekik, mit hogyan csináljanak” – fogalmazott. Az író elmondása szerint különösen elégedett volt A katedrális című bestsellerének sorozatbéli feldolgozásával, amelyet javarészt Magyarországon forgattak. A képernyőn megjelenő karakterei ugyan soha nem egyeznek a képzeletében élőkkel, de úgy gondolja: ha egy színész jól játszik, el tudja érni, hogy átalakuljon a szereplőkről alkotott kép. “Ha valami jó, azt gondolom magamban: hé, ezt én írtam! Ha viszont rossz, jön az ‘ó, mit tettem?’ érzés” – jegyezte meg az író, aki egyébként azt is elmondta, hogy a történelem iránti rajongása ellenére élvezi a modern technikát, és nagy sikernek tartja az e-könyveket, majd viccelődve hozzátette: karácsonyra elektronikus könyvolvasót kért.