Volt egyszer egy magyar rendező, aki a maga polgári módján autentikusan vallott a korról (80-as évek) és a társadalmi rétegről (középosztály), amelyben élt. Ezek a filmjei ma is működnek, de később elvesztette a fonalat, meg (ezt nyilván megérezve) le is állt a rendezéssel. Eddigi utolsó filmje (még ha magának sem bevallva) mintha erről is szólna, hívhatnánk öregedésnek is, de kenjük inkább a világra – egy megváltozott, barátságtalanabb, kevésbé ismerős világ, mondjuk a 2000-es évek Magyarországa teszi ezt az érzést. Ez a film a Noé bárkája, a rendezője Sándor Pál, és 21:00-tól a Duna TV-re kapcsolva lehet eldönteni, igazam van-e.
Vin Dieselnek annak idején nagyon meg lett találva a helye a Pitch Black – 22 évente sötétségben, jött is a folytatás (sőt annak az animációs filmes verziója is), ez a Riddick – a sötétség krónikája. Afféle katasztrófa-fantasy ez, Mad Max és Narnia násza, ahol a szoláriumszemüveges Diesel többek közt Thandie Newton és Judi Dench oldalán kell hogy képviselje a Fény oldalát a Sötétség ellen. Posztmodern mítoszhabzás 21:20-tól a TV2-n.
A 20. század egyik misztikusa, a kereszténység egyik nagy tanúságtevője (még ha nem is pap, hanem egy barátnője keresztelte meg), a zsidó származású, igen rövid életet élő francia filozófus, Simone Weil életét, gondolatait mutatja be a hozzá való viszonyát rejtegetni egyáltalán nem akaró dokumentumfilmjében Florence Mauro. A szabálytalan Simone Weil 22:50-től mutatkozik be a Duna TV-n.
A lélek kenyere után térjünk át testére. Pontosabban keveseknek csemege, a többségnek undorító, szóba nem jöhető undokság – a Tabu című ismeretterjesztő filmsorozat epizódjának étlapján ló-steak, pók, állati nemi szerv vagy kacsaembrió szerepel, melyeket egyes embertársaink elfogyasztanak, sőt szeretnek. Részletek éjfélkor a National Geographicon.
Végül a hús-vér undokság után az eszmei, ideológiai gyomorforgatás egyik tökéletes példája, a dél-afrikai apartheid következzen. A Goodbye, Bafana! története valós eseményeken alapszik, hisz Nelson Mandela egykori börtönőrének visszaemlékezéséből született, aki a Mandelával való beszélgetések hatására vizsgálta felül agymosásig belesulykolt rasszista nézeteit. A főszerepben Joseph Fiennesszal 0:40-től az m2-n.