Nagyvilág

Lelőtt és eltűnt gép után bakancslistás játékot indított a maláj légitársaság

Mit tennének még meg haláluk előtt – ezt kérdezte nemrégiben a Malaysia Airlines promóciós játékában.

A My Ultimate Bucket List Campaign elnevezésű játék résztvevőit arra kérték, hogy sorolják föl, mit csinálnának még feltétlenül a haláluk előtt. A legjobb javaslatokért a versenyzőknek díjakat ígértek, köztük repülőutakat a légitársaság járatain.

Helytelen az időzítés

A Malaysia Airlines közleményében arról számolt be, hogy a játékot hétfőn hirdették meg Ausztráliában és Új-Zélandon, de a közvélemény nyomására kedden le is fújták. A légitársaság csütörtöki indoklásában úgy fogalmazott: “az időzítést tekintve helytelennek találták” a játék címét. “A légitársaság méltányolja és tiszteletben tartja a közönség érzéseit, és semmi szín alatt sem szándékozik senkit megbántani” – fűzték hozzá.

A játékot azonban szerdán újraindították, ezúttal cím nélkül, a közlésük szerint “csak a díjakra koncentrálva”. A promóciós kampány egészen év végéig tart.

Közel 600 ember halhatott meg

A légitársaság egyik Peking felé tartó gépe 239 emberrel a fedélzetén tűnt el március 8-án, és azóta nem sikerült fellelni a nyomát. Júliusban a társaság egy másik repülőjét Ukrajna fölött lelőtték, ennek a szerencsétlenségnek 298 halálos áldozata volt.

 

A maláj társaságot a szerencsétlenségek előtt biztonságosnak tartották, és színvonalas szolgáltatásaival vívott ki elismerést. A kettős katasztrófa és különösen az, ahogy az elsővel kapcsolatban a légitársaság eljárt, súlyos csorbát ejtett a cég hírnevén.

A többségi tulajdonos a múlt héten jelentette be, hogy átszervezik a társaságot és hatezer dolgozót bocsátanak el a Malaysia Airlinestól.

A New Zeland Herald című lapnak nyilatkozó Danica Weeks – akinek a férje halt meg a pekingi 370-es járaton – kegyetlennek minősítette a “bakancslistás” játékot és kijelentette, hogy az jól jelzi a légitársaság érzéketlenségét az áldozatok családtagjaival szemben.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik