Moammer Kadhafi líbiai vezető éveken keresztül dollármilliókat költött titkos PR-akciókra annak érdekében, hogy a világ reformer államférfiként tekintsen rá – tudta meg a CNN.
A diktátor a bostoni központú The Monitor Group ügynökséget bízta meg saját profiljának tökéletesítésével, a 2007-es kampány középpontjában például a “gondolkodó és intelligens” Kadhafi állt.
A CNN értesülése szerint a „kurzusok” – amely az elemzéseken kívül személyes konzultációkból és eligazításból állt – legkevesebb 3 millió dollárt kóstáltak évente.
Eamonn Kelly a Monitor Gruop egyik partnere alapos vizsgálatot kezdeményezett az ügyben, és elmondta: a Líbiába látogató szakértői csoport részét képezte egy átfogó kampánynak, amely a helyi civil társadalom kialakulásának elősegítésére irányult. Nem Kadhafinak, hanem Líbiának dolgoztunk – tette hozzá Kelly.