Közélet
Budapest, 2017. október 20.
Schmidt Mária, az 1956-os emlékév kormánybiztosa, a Terror Háza Múzeum fõigazgatója a Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány Közösen Európa jövõjéért - Antikommunista szabadságküzdelmek 1956 címû konferenciáján a Várkert Bazárban 2017. október 20-án.
MTI Fotó: Mónus Márton

Schmidt Mária is Soros pénzén kutatott

D. Kovács Ildikó
D. Kovács Ildikó

újságíró. 2018. 04. 18. 12:36

A HVG vette észre a Nemgogol blogon, hogy Schmidt Máriának, a Terror Háza Múzeum főigazgatójának korábbi önéletrajzában még szerepelnek olyan ösztöndíjak, amelyeket az MTA-Soros Alapítványtól kapott. A kutatási témák a magyar zsidóság történelmével és a holokauszttal kapcsolatosak. A XX. Századi Intézet és a Terror Háza honlapján fellelhető önéletrajzokban ezek az információk már nem találhatók meg.

Chikán Attila könnyeivel küzdve nyilatkozott, miután felkerült a Figyelő listájára
Nagyon szomorúnak és fenyegetőnek tartja, hogy olyan akadémikusokat és civileket listáznak, akik nem is politizálnak.

A dolog pikantériája, hogy a múlt héten jelent meg Schmidt Mária lapjában, a Figyelőben egy lista azokról a személyekről, akik állítólag „Soros György zsoldosai”. A listát, amelyen egyébként halottak, illetve Fidesz-támogatók is szerepelnek, még a kormányellenességgel nem vádolható Professzorok Batthyány Köre és a Magyar Tudományos Akadémia is elítélte.

Frissítünk!

Kora este közleményt kaptunk a Terror Háza e-mail címéről, amiben a Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány azt írja, „hazug állítások jelentek meg a Nemgogol.blog.hu oldalon”. Azt írják, Schmidt hivatalos weboldalán és a Facebook-oldalán is feltüntette önéletrajzában a Soros-ösztöndíjat, Eszes Beáta pedig hanyag volt és nem olvasta el azt.

Kiemelt kép: MTI/Mónus Márton

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Kijini Primary School students learn to float, swim and perform rescues on Tuesday, October 25, 2016 in the Indian Ocean off of Mnyuni, Zanzibar.
—
Daily life in the Zanzibar Archipelago centers around the sea, yet the majority of girls who inhabit the islands never acquire even the most fundamental swimming skills. Conservative Islamic culture and the absence of modest swimwear have compelled community leaders to discourage girls from swimming. Until now.

For the past few years, the Panje Project has made it possible for local women and girls to get into the water, not only teaching them swimming skills but aquatic safety and drowning prevention techniques. The group has empowered its students to teach others, creating a sustainable cycle. Students are also provided full-length swimsuits, so that they can enter the water without compromising their cultural and religious beliefs.

While the wearing of full-length swimsuits may be seen as subjugation, donning one in order to learn a vital life skill, which has long been and would otherwise be forbidden, is an important first step toward emancipation. Education — whether it be in or out of the water — serves as a springboard providing women and girls the empowerment and tools with which to claim their rights and challenge existing barriers.

The rate of drowning on the African continent is the highest in the world. Still, many community leaders have yet to warm up to the idea of women and girls learning to swim. The swimming lessons challenge a patriarchal system that discourages women from pursuing things other than domestic tasks. It is this tension of the freedom one feels in and under water juxtaposed with the limitations imposed upon Zanzibari women that is at the heart of this series.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.