Csúszik a szilvásváradi lovarda és stadion építése, amit Mészáros Lőrinc cége végez az Euro Campus Kft-vel közösen – írja az Átlátszó.
A Mészáros és Mészáros Kft-vel konzorciumot alkotó céget tavaly júniusban, fél évvel a szilvásváradi közbeszerzés elnyerése előtt vette meg az FK Invest Befektető Kft., amelynek szintén akkor lett tulajdonosa Forró Zoltán, aki egykor Demszky Gábor budapesti főpolgármester városházi kabinetfőnöke volt. Az FK Invest másik tulajdonosa az egyik alapító, az egri Kovács Imre.
A Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. vezérigazgatójának 2010-ben nyilvánosságra került rendőrségi vallomása szerint Forró a BKV igazgatóságának tagjaként lobbizott Hagyó Miklósnál és Mesterházy Ernőnél azért, hogy az általa favorizált cégeket hirdessék ki győztesnek az FKF közlekedésirányítási rendszerének kialakítására kiírt milliárdos tenderén – emlékeztet az Átlátszó.
A konzorcium Szilvásváradon három ütemből álló munkát végez: az első ütemben felújítják a régi lovardát és újat is építenek, a második ütemben elvégzik a parkoló-, közmű- és útépítést, valamint a környezetrendezést, a harmadik ütemben pedig stadiont építenek.
A beruházás költségét a Ménesgazdaság nettó 4,6 milliárd forintra becsülte, de végül 6,2 milliárd forintról szerződtek a kivitelezőkkel. Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter erről azt mondta: „én annak a híve vagyok, hogy ne végezzünk félmunkát”. A költségek emelkedését többek közt a geodéziai adottságokkal magyarázta.
A közbeszerzési adatbázisból kiderül, hogy a Ménesgazdaság néhány napja módosította a kivitelezőkkel kötött szerződést, a beruházás ugyanis csúszik amiatt, hogy 2015. november 13. és 2016. május 13. között összesen 14 napon volt 0 C fok alatt a hőmérséklet, és 4 munkanapon esett 10 milliméternél több csapadék, illetve február 10-én több mint másfél havi csapadékmennyiség hullott egy nap alatt, és a munkaterület keleti oldalán húzódó patak kiöntött a medréből. Arra is rájöttek, hogy a második ütemben tervezett közműépítés elvégzése nélkül nem tudják befejezni az első ütemet.
A beruházás mindezek miatt összesen 79 napot csúszik.