Fekete Zoltán, az Uber magyarországi ügyvezetője szerda délelőtt tart sajtótájékoztatót, aminek a címe „az Uber jövője Magyarországon a július 24-én hatályba lépő jogszabály után.”
Helyszíni tudósítónk, Mázsár Tamás szerint Fekete azt mondta, a cég hajlandó lett volna egy olyan rendszerben is részt venni, aminek keretein belül az Uber Magyarországon fizet adót, de úgy látták, a kormány ettől is elzárkózott.
Nagyon nehezen hoztuk meg ezt a döntést, de kénytelenek voltunk, mert a július 24-én életbe lépő törvény miatt az Uberező sofőrök elveszíthetik a jogosítványukat vagy az autójuk rendszámát, annak ellenére, hogy minden engedéllyel rendelkeznek és adót fizetnek. Ezek olyan kockázatok, amiknek az Uber egyetlen magyar alvállalkozó sofőrt sem szeretne kitenni.
Zéró
Fekete szerint a kormányt a zéró nyitottság és a zéró hajlandóság jellemezte, és mint mondta, nem szeretnék kitenni 1200 egyéni és kisvállalkozó autósukat az esetleg következményeknek és szankcióknak.
Az utasok levelet kaptak az Ubertől, amiben arról írnak, hogy nagyon szomorú nap ez a számukra.
Még mi sem hisszük el, de ideiglenesen búcsúznunk kell.
Az Ubert jelenleg 480 városban tudjátok használni szerte a világon. Sajnos július 24. után ez a szám már csak 479 lesz, ugyanis Budapest leiratkozik az innovatív közlekedés világtérképéről, írták.
A cég sofőrjei kaptak egy levelet, amiben az áll, hogy a cég budapesti irodája már július 22-én bezár.
Nekimentek
Az Országgyűlés június 13-án fogadta el azt a törvényt, ami alapján betilthatják az Ubert. A törvénymódosítás 24-én lép hatályba, tehát nem véletlen, hogy aznap vonul ki az Uber. A parlament
- 119 igen,
- 61 nem szavazattal és
- 3 tartózkodás
mellett fogadta el az engedély nélkül, személygépkocsival végzett személyszállító szolgáltatáshoz kapcsolódó jogkövetkezményekről szóló kormányzati törvényjavaslatot.
Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter előterjesztése nyomán a közlekedési hatóság rendeli el “az ideiglenes hozzáférhetetlenné tételét” az ilyen szolgáltatást biztosító alkalmazásoknak, illetve a szolgáltatást népszerűsítő weboldalaknak.
A tiltás akkor rendelhető el, ha a taxiszolgáltatást szervező vagy közvetítő nem felel meg a kormányrendeletben meghatározott diszpécserszolgálati követelményeknek, és ezen engedély hiánya miatt a hatóság bírságot szabott ki, a megbírságolt pedig tovább folytatja ezt a tevékenységet.
Az akkori döntés szerint közlekedési hatóság