Pilz Olivér, az Orbán Viktor által életszerűtlennek titulált nyílt levél szerzője elmondta a kormánypárti napilapnak, hogy azért döntöttek amellett, hogy a sajtóhoz fordulnak, mert a minisztériumban válaszra sem méltatták őket.
Megtartják a március 15-i tüntetést
Arra a kérdésre, hogy mikor szüntetik be a tiltakozásokat, némileg kitérően azt a választ adta, hogy ez az „azonnal megoldandó 12 pontos követelésekhez kapcsolódik”. A demonstrációval az a céljuk, hogy nyomást gyakoroljanak a kormányra, fenn tudják tartani a közvélemény érdeklődését, valamint hogy szavatolni tudják a tárgyalások folytatását. Kérdésre válaszolva kijelentette, hogy a mindenhol megjelenő ellenzéki réteget nem tudják kiszűrni megmozdulásaikról,
és úgy tudom, a Kossuth téren állók közül sokan nem is hallották őket.
Nem ülnek a kormány által gründolt kerekasztalhoz
A levelünkben rögzítettük, hogy nem akarunk a köznevelési kerekasztalban részt venni, hanem kétoldalú tárgyalások keretében szeretnénk egyeztetni a kormánnyal, és ehhez tartjuk magunkat
– hangsúlyozta. Arra, hogy miért nem hajlandóak továbbra sem leülni, azt a választ adta, hogy nem személyi kifogásaik vannak.
Attól félünk, hogy a végső döntésnél nem az oktatásban résztvevőké lesz a döntő szó.
Az „illegitim” kerekasztalról alábbi cikkünkben tudhat meg többet!
Nem kormányt akarnak buktatni
Mi nem kormányt, hanem oktatási rendszert akarunk váltani – hívta fel a figyelmet kérdésre válaszolva.
Az oktatás nemzeti ügy, a legnagyobb problémát pont abban látom, hogy nincs meg a megfelelő kommunikáció az emberek között, így a pedagógusok és az oktatásirányítás között sem. Ezen akarunk változtatni.
Tabula rasa – kevesebb lexikális tudást!
Egy teljesen Új Nemzeti Alaptanterv kidolgozásának fontosságát is kiemelte a szakember, „mely a kor kihívásainak megfelelő és elsősorban lexikális adatokból jóval kevesebbet tartalmaz. Azért nem a jelenlegi szűkítésében kellene gondolkodni, mert ezzel a módszerrel már többször próbálkoztak, de mindig ellentétes eredmény született, tovább bővült az ismeretanyag”.
A Klikkel kapcsoltban pedig a választhatóság fontosságára helyezte a hangsúlyt, véleménye szerint azok az önkormányzatok, melyek képesek vinni az iskolát, azoknak ezt meg kéne engedni, „amely pedig nem, ott maradjon az állam az intézmények fenntartója”.