Közélet
Budapest, 2015. március 16.
Farkas Flórián, a Fidesz képviselõje az Országgyûlés plenáris ülésén 2015. március 16-án.
MTI Fotó: Illyés Tibor

Nem szerepel a nyilvántartásban Farkas Flórián állítólagos érettségije

24.hu
24.hu

2016. 03. 08. 18:27

Már majdnem perre ment a Magyar Nemzet, amikor a miniszterelnöki biztos végre válaszolt. De valószínűleg nem az igazat.

Évek óta találgatja a sajtó, hogy van-e egyáltalán érettségije Farkas Flórián miniszterelnöki biztosnak. A Magyar Nemzet közérdekűadat-igénylést küldött a fideszes képviselőnek, hogy árulja el, hol folytatta alap- és középfokú tanulmányait. Az ügyben a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elnöke is állásfoglalást adott ki, a Romnet megkeresésére közölte: közérdekből nyilvános adatnak minősül az országgyűlési képviselők végzettségének ténye, helye és ideje.

A február 22-én elküldött kérdésre Farkas a határidőt túllépve válaszolt, még épp azelőtt, hogy polgári peres eljárást indított volna ellene a lap. Farkas csak a középfokú végzettségére vonatkozó adatot adta meg, ebből kiderült: Orbán Viktor megbízottja a Budakalász Gimnázium esti tagozatán, 2001-ben végzett.

Az Index ugyanakkor megkereste az illetékes állami szervet, az Oktatási Hivatalt. Azt írják: 1998 óta létezik országos nyilvántartás az érettségikről, amiben mindenki benne van, aki azóta vizsgázott.

Az Oktatási Hivatal hivatalos válasza szerint ugyanakkor a nyilvántartásban nem szerepel adat Farkas Flórián érettségijét illetően.

Nemrég arról írt a Magyar Nemzet, hogy a képviselő azt állította életrajzában, hogy az ELTE jogi karán végzett, de kiderült, hogy ez nem igaz. A cikk megjelenése után kijavította önéletrajzát, az ELTE társadalomtudományi karát feltüntetve.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Kijini Primary School students learn to float, swim and perform rescues on Tuesday, October 25, 2016 in the Indian Ocean off of Mnyuni, Zanzibar.
—
Daily life in the Zanzibar Archipelago centers around the sea, yet the majority of girls who inhabit the islands never acquire even the most fundamental swimming skills. Conservative Islamic culture and the absence of modest swimwear have compelled community leaders to discourage girls from swimming. Until now.

For the past few years, the Panje Project has made it possible for local women and girls to get into the water, not only teaching them swimming skills but aquatic safety and drowning prevention techniques. The group has empowered its students to teach others, creating a sustainable cycle. Students are also provided full-length swimsuits, so that they can enter the water without compromising their cultural and religious beliefs.

While the wearing of full-length swimsuits may be seen as subjugation, donning one in order to learn a vital life skill, which has long been and would otherwise be forbidden, is an important first step toward emancipation. Education — whether it be in or out of the water — serves as a springboard providing women and girls the empowerment and tools with which to claim their rights and challenge existing barriers.

The rate of drowning on the African continent is the highest in the world. Still, many community leaders have yet to warm up to the idea of women and girls learning to swim. The swimming lessons challenge a patriarchal system that discourages women from pursuing things other than domestic tasks. It is this tension of the freedom one feels in and under water juxtaposed with the limitations imposed upon Zanzibari women that is at the heart of this series.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.