Idén először minden hazai vállalat megmérettethette magát, illetve a civil szervezetek és a tehetséges fiatal fejlesztők mellett az általános és középiskolák is bemutathatták kreatív elképzeléseiket.
A beadott pályázatok között a felhőalapú technológiák, valamint az integrált megoldások álltak a fejlesztések középpontjában. A több millió forint értékű infokommunikációs szolgáltatásokkal együtt járó díjakat az InnoMax Gála keretében vehették át a nyertes pályázók.
„Mi az Invitelt egy igazán innovatív infokommunikációs vállalatnak tartjuk. Éppen egy hete jelentettünk be olyan nagyszabású beruházásokat, amelyek célja messze több mint puszta fizikai hálózatépítés: fejlesztéseinkkel az infokommunikáció száguldó világában minél szélesebb kör számára szeretnénk elérhetővé tenni a legmodernebb technológiai megoldásokat.
Többi között ezért hívtuk életre tavaly a nonprofit, illetve idén az InnoSchool kategóriát is. Mert a fejlődésre való képesség szellemiségét az emberi lét minden színterén szeretnénk segíteni, persze a magunk szerény lehetőségeivel” – fogalmazott Mártha Imre, az Invitel operatív főigazgatója.
A 2015-ös InnoMax Business kategória nyertesei
A díjazottak cégmérettől függően 500 ezer, 1 millió, illetve 2 millió forint értékű Invitel-szolgáltatásokkal, valamint értékes médiamegjelenésekkel is gazdagodtak.
Kisvállalati kategória (5-19 fő)
1. helyezett: Mol-Control Automatizálási és Fejlesztési Kft.
Pályázatuk címe: Eco-Mod-Cloud System: Hatékony energiagazdálkodás – épületgazdálkodás – épületfelügyelet felhő alapon!
A fejlesztés célja az energiagazdálkodási, épületgazdálkodási és épületfelügyeleti rendszerek fokozottabb kiterjesztése a magánszemélyek felé. A legalább 20-30 százalékos megtakarítást biztosító projektötlet felhőalapú technológiára épül, amely lehetővé teszi, hogy a rendszert egyetlen felületen keresztül üzemeltessék.
A kategória második helyezettje a HelpyNet Kft. lett „közösségi bűnmegelőzési rendszerével”, míg a harmadik helyezést a Display Computer Kft. „repülő navigációs szoftver fejlesztése” érdemelte ki.
Nyertesek az idei InnoMax Gálán
Középvállalatok (20-69 fő)
1. helyezett: Wildom Informatikai Szolgáltató és Tanácsadó Kft.
Pályázatuk címe: Wildom Családbarát Szoftvercég v2015.0
A szoftver célja időben és helyileg is rugalmas munkavégzés infrastruktúrájának megteremtése, oly módon, hogy közben nem sérül a szoftverfejlesztésben elengedhetetlen csapatmunka, illetve a kommunikáció is biztonságos csatornákon keresztül történik. A fejlesztéshez új virtuális hosztingkörnyezet üzembe állítása szükséges, ehhez nyújt most támogatást az Invitel.
A kategória második helyezését a Grape Solutions Hungary Zrt. érdemelte ki felhőalapú kórházi üzleti intelligencia rendszerével, míg harmadik helyen a DSR Partner Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. „DSR mobil voice felhő” projektötlete végzett.
Nagyvállalati kategória (70 fő felett)
1. helyezett: Mediso Orvosi Berendezés Fejlesztő és Szerviz Kft.
Pályázatuk címe: Új nanoScan Plus termékcsalád kifejlesztése PET kombinálása nagy térerejű 7T MRI-vel való egyidejű adatgyűjtésre.
A cél egy preklinikai PET-MRI képalkotó berendezés prototípusának kifejlesztése kutatóintézetek és gyógyszerfejlesztő központok számára, a fejlesztés a kedvező iparági hatások mellett nemzetközi elismerést is indukálhat. A piacon egyedülálló innováció záloga többi között a megbízható és elérhető ICT-szolgáltatás.
A nagyvállalati kategória második helyezettje a Netrisk.hu lett a komplex banki szolgáltatásokat átlátható formában bemutató „Banki Piactér megoldásával”, a harmadik helyet pedig a Gránit Bank szerezte meg „banki push üzenetküldő mobilalkalmazásával”.
Az InnoMax Hűség kategória győztesei
Az Invitel továbbra is nagyra értékeli meglévő ügyfelei hűségét, így számukra megalapította az InnoMax Hűség Díjat, amelyre a cégek és intézmények továbbra is megvalósult projektekkel pályázhattak – méretüktől függetlenül.
1. helyezett: Tolnagro Állatgyógyászati Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.
Pályázatuk címe: „Tolnagro telefónia és vevőszolgálat fejlesztése AVAYA megoldással”
Az állatgyógyászati társaság célja magasabb minőségű ügyfélszolgálati teljesítmény elérése, melynek megvalósításához biztonságos adatátvitelre, integrált infokommunikációs megoldásokra, illetve IP-telefon alközpont és CallCenter üzemeltetésre volt szükségük.
A második helyen az E.N.S. Informatikai és Rendszerintegrációs Zrt. végzett „Penetronik talajnedvesség és tömörség mérő illetve elemző rendszerével”, míg harmadik az i-Cell Informatikai Fejlesztő és Szolgáltató Kft. lett az „i-Cell Navigátor egyedülálló navigációs fejlesztésével”.