Üzleti tippek

Tovább hódít az IP-alapú kommunikáció

Sipos Anikó
Sipos Anikó

újságíró. 2015. 04. 09. 11:55

Általános trend, hogy a korábbi analóg rendszerek helyét a legkülönbözőbb területeken veszi át a digitális, ezen belül is az IP-alapú jelátvitel. Ezt a folyamatot az úgynevezett 3P-s – tévé-, internet- és telefonszolgáltatást kínáló – vállalatoknál szinte egy időben figyelhetjük meg. Az egységesítés közös platformja: az IP.

Korábban a témában:

A telekommunikációs piacon látható tendencia jól nyomon követhető az Invitelnél is. A korszerű szolgáltatásokat nyújtó vállalat ügyfelei egyre nagyobb arányban választják az IPTV-szolgáltatást, illetve az IP-alapú megoldások a telefóniában is látványosan terjednek. Ennek egyik példája a vállalati kommunikációt támogató IP Center szolgáltatás, amely rugalmasabbá és költséghatékonyabbá teszi a cégek működését.

A távmunkát is segíti az egyesített kommunikáció (unified communication)

A munkavállalók többsége napi szinten használ olyan informatikai megoldásokat, kommunikációs csatornákat, amelyek távmunkára is alkalmasak. „Az üzleti kommunikáció gyökeres átalakulásának lehetünk szemtanúi. A fejlesztések az egyesített kommunikáció irányába tartanak, vagyis az internet, a vezetékes és a mobilszolgáltatások már egyre inkább összemosódnak. Ennek köszönhetően bizonyos szempontból már nem számít, hogy a munkahelyen vagy attól távol – akár külföldön – dolgozunk: a céges rendszereket és az irodai mellékünket is ugyanúgy el tudjuk érni. Ezek pedig a technológiai vonalon mindenképpen segítenek abban, hogy a vállalkozások nyissanak az atipikus foglalkoztatási formák felé” – mondta a Hír24-nek Javorniczky Áron, az Invitel vállalati és nagykereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

Az üzletágvezető szerint a folyamatot támogatja a felhőszolgáltatások elterjedése, valamint az is, hogy az internetalapú IP-telefónia látványos fejlődésen ment keresztül.

Az IP-alapú megoldások előnyei

A hagyományos IP-alapú telefonálás már több mint 10 éve megjelent Magyarországon, de az igazi áttörést az utóbbi évek hozták. Az előrelépést részben az jelentette, hogy a vállalkozásoknak nem kell saját, drága IP-alközpontokat kiépíteniük, hanem mindezt bérelt szolgáltatásként, havidíjas konstrukcióban is igénybe vehetik. Másrészt időközben a vezetékes IP-telefonok távolról (számítógépről, táblagépről) is elérhető asztali okostelefonokká váltak.

Az Invitel IP Center továbbá azt is biztosítja, hogy a felhasználó távolról, különböző eszközökkel úgy tudjon telefonálni, mintha az irodai asztali készüléknél ülne. Kimenő hívás esetén az irodai szám jelenik meg a hívott félnél, bejövő hívás esetén pedig a rendszer párhuzamosan csengeti a céges melléket és a távoli nomadikus irodát. A kiegészített funkcionalitású megoldás ezenkívül lehetőséget nyújt azonnali üzenetküldésre, tele- és videokonferencia szervezésére is.

Van, ahol már bevált

Magyarországon is vannak olyan munkakörök, szakmák, amelyeknél már elfogadott és a többi területhez képest gyakoribb a távmunka. Ilyenek például az ügyfélszolgálat, az értékesítési és az informatikai (webfejlesztés, tesztelés, programozás stb.) munkakörök. Az Invitel tapasztalatai szerint azok a cégek nyitnak az otthoni munkavégzés felé, amelyek felismerték, hogy nem attól dolgozik hatékonyan a munkavállaló, hogy mindig „szem előtt van”. Az otthoni munka megkerülhetetlen előnye a költséghatékonyság, amely nyitottabbá teheti a cégvezetőket az atipikus foglalkoztatásra.

Javorniczky Áron szerint természetesen érthető az óvatosság is a társaságok részéről, hiszen a távmunka bevezetése nemcsak műszaki átállást igényel, hanem szemléletváltást is – a munkáltató és a munkavállalók oldaláról egyaránt. Egy ilyen döntéshez a menedzsmentnek többek között számos informatikai, HR- és vezetés-szervezési szempontot kell mérlegelnie.

„Ennél a foglalkoztatási formánál a munkaidő helyett sokkal inkább az elvégzett feladatokra és a projektszemléletre tevődik át a hangsúly. Az info- és telekommunikáció ebben is segít, hiszen vannak olyan programok, amelyekkel távolról is könnyen követhető, hogy hol tartanak az egyes folyamatok. Az InnoMax-pályázaton például néhány éve egy e-irodai fejlesztést díjaztunk, de később is volt olyan cég, amely hasonló projekttel nevezett” – utalt az Invitel innovációs seregszemléjére az üzletágvezető.

Idén is pályázhat az InnoMax Díjra

Az Invitel 2015-ben is meghirdette pályázatát, amelyre a cégek, fiatal fejlesztők és nonprofit szervezetek mellett idén az általános- és középiskolák jelentkezését is várják.

Az InnoMax Business, Hűség, Nonprofit, InnoApps és InnoSchool pályázatokról bővebben itt olvashat.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Closeup portrait of a beautiful redhead woman using smartphone
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.