Budapest önmagában nem fogja tudni megoldani a BKV-nál a bérek rendezését – írja a cég működésére rálátó forrásokra hivatkozva a Világgazdaság. A lap információi szerint a jövő évi üzleti terv első verziójában a ráfordítások megközelítik a 150 milliárd forintot – bérfejlesztések nélkül –, ehhez a forrás biztosítása már eleve kérdéses.
Hozzátették: mintegy bruttó 10 milliárd forintba kerülne a BKV-nak, ha teljesítené a szakszervezetek követelését és 2020 januárjától végrehajtaná az általuk kért 15 százalékos bérfejlesztést. A Világgazdaság szerint éppen ezért nem véletlen, hogy Karácsony Gergely főpolgármester is úgy fogalmazott a minap, hogy a fizetésemelés mértéke nem tartható, mert Budapestnek, azaz a BKV 100 százalékos tulajdonosának erre nincs pénze.
Az egyetlen út, ha a kormány is besegít, ezen felül Karácsony arról is beszélt, hogy elfogadható kompromisszumra fog törekedni az ügyben. A Világgazdaság azonban úgy tudja, hogy a tömegközlekedési vállalat szakszervezetei részéről nem lehet rugalmasságra számítani. Mint írják, a tagság mintegy 80 százalékát képviselő, egymással partnerségben álló Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége (BKSZSZ) és a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) nem fog elállni a 15 százalékos bérfejlesztéstől, és egyelőre a 10 százalékos dolgozói felhatalmazással rendelkező Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) is hasonló emelést akar elérni.
Kiemelt kép: MTVA/Bizományosi/Róka László.