Gazdaság

Itt a Snapchat IPO – felkészültünk a rakéta kilövésre

GazdaságTV
GazdaságTV

2017. 03. 02. 16:52

Ez lehet a következő nagy dobás a technológiai piacok tőzsdére menetelésénél, követve a Facebookot és a Twittert. A Snapchat demográfiai vihart okozott a tinédzserek körében. Összeszedtük, hogy mit lehet tudni a startolás előtt.
Korábban a témában:

A Snapchat a közösségi hálók történetének következő nagy dobása. Felhasználószámban éppen előzi a Twittert, a növekedés dinamikája látványos. De újra ez a kérdés: miből lesz a cégnek majd pénze, ha a szolgáltatása alapvetően ingyenes. Az elemzők szerint a Snap a rohamléptekkel fejlődő mobil hirdetéseket célozza meg. Megvásárolható kiegészítő lencsékkel, hely- és alkalomfüggő geofilterekkel, szponzorált élő történetekkel, felderítésekkel, felhasználók által generált reklámokkal szednének be nyereséget. A Snapchat tehát reklámokat közvetít, amely nem feltétlenül zavarja a felhasználókat, sőt, sokak számára érdekesebbé teszi a marketinget.

Az amerikai tőzsdefelügyelet elemzése szerint a Snap 2016-ban több, mint 6 alkalommal ért el rekord bevételt a 2015-ös évi teljesítményéhez képest és tavaly elérték a  404,5 millió dollárt. Ugyanakkor a nettó veszteség is nőtt: 514,6 millió dollár volt 2016-ban, szemben a 2015-ös 372.9 millióhoz képest. A tech startup-oknál nem meglepőek a veszteséges évek. Amíg a termék népszerűsége emelkedik, a befektetők tolerálják a trendet. Márpedig a cég felhasználóinak a száma a 2013-as 33 millió főről 2016 végére 301 millióra nőtt, évi 50%-nyi emelkedéssel. A platform nagyon is él, napi 158 millió user 2,5 milliárd snapet küld, az amerikai tinik szerint ez a legjobb közösségi háló.

A Snapchat most a leggyorsabban növekvő felület a mobilhirdetési piacon

Egyes előrejelzések szerint a mostani 66 milliárd dolláros értékéből 2020-ra 196 milliárd dollárt kreál. A mérleg másik serpenyőjében ott vannak a kockázatok, hiszen a Snapchat magára húzza a folyamatos veszteségeket, amelyek problémát jelenthetnek a profitabilitás hosszas fenntartásában. Nehéz lesz elérniük, hogy a felhasználók még több reklámot használjanak és közben a bruttó haszonkulcsot is növelniük kellene, ami 2016-ban 10% alatt volt, míg pl. a Google és a Twitter esetében ez a szám 60%, a Facebooknál 80%. A szolgáltatás nagyban a Google Cloudra alapszik, ami növekvő aktivitás mellett mindig növekvő költséget jelent majd.

A kitűzött részvényenkénti 14 és 16 dollár közötti ársávnál magasabban, 17 dolláron keltek el a Snap részvényei tegnap. A hírek szerint akár 19 dollárért is túladhatott volna rajtuk a vállalat. Ez rengeteg pénzt hoz a vállalat számára és az éppen 400 millió dollár fölötti nyereség hamar felpöröghet.

Ha megnézzük, hogy az elmúlt években a nagy technológiai részvények árai a bevezetés után az első 90 napban hogyan mentek, azt látjuk, hogy az IPO napja és a 90-edik napon jegyzett ár közti különbség átlagosan +68,2% volt. Három hónap után egyedül a Facebook volt jelentős mínuszban, de azóta sokszorosan kihízta az akkori értéket. A 7 vállalat részvényeinek az első 90 napban lenyomott emelkedése átlagosan 25.5% volt. A Facebook IPO-hoz képest a Snapchat papírjainak jegyzését jóval lejjebb kezdik, így van esély arra, hogy ha ilyen ütemben nő a vállalat pozíciója, akkor a részvények is emelkedhetnek az első hetekben.

Adatok forrása: EZEN A LINKEN.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

LAS VEGAS, NEVADA - OCTOBER 10:  LeBron James #23 and Lance Stephenson #6 of the Los Angeles Lakers celebrate after James made a shot against the Golden State Warriors and was fouled during their preseason game at T-Mobile Arena on October 10, 2018 in Las Vegas, Nevada. The Lakers defeated the Warriors 123-113. NOTE TO USER: User expressly acknowledges and agrees that, by downloading and or using this photograph, User is consenting to the terms and conditions of the Getty Images License Agreement.  (Photo by Ethan Miller/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.