Nem sikerült megállapodni a Lufhansa vezetésével, déltől sztrájkba lépnek a cég légiutas-kísérői. Azt még nem tudni, mennyire lesz átfogó az egy hetesre tervezett munkabeszüntetés, de Nicoley Baublies, az ágazati dolgozókat összefogó Ufo szakszervezet vezetője világossá tette: napról-napra rugalmasan szervezik meg a sztrájkot, hogy ne adjanak lehetőséget a német légitársaság vezetésének az ellenintézkedésekre. A sztrájk “intenzitása” attól is függ, hogy tesz-e a vállalatvezetés jogi lépéseket vagy hajt-e végre “provokációkat” – tette hozzá.
Minden utasnak arra kell felkészülnie, hogy járata kimarad.
Ezt mondta Baublies, meg azt is, hogy további részleteket pénteken tesznek közzé.
A sztrájk csak a Lufthansa anyavállalatot érinti, a konszernhez tartozó leánycégek (Germanwings, Eurowings, Austrian Airlines, Swiss) zavartalanul működnek.
A vita a korai nyugdíjázásról és az öregségi nyugdíjról folyik. A Lufthansa állítólag a már alkalmazásában állóknál elfogadná a szakszervezet követeléseit, de az újonnan belépőknek – a frankfurti tőzsdeindex kosarában szereplő cégekhez hasonlóan – csak alacsonyabb nyugdíjat adna. A Lufthansa működését sorozatos munkaügyi viták terhelik.
A légiutas-kísérők utoljára 2012-ben sztrájkoltak, de a pilóták 2014 áprilisa óta már 13 alkalommal szüntették be a munkát. A földi személyzet két figyelmeztető sztrájkja 2013-ban jórészt megbénította a társaságot. Az első háromnegyed évet 24,3 milliárd euró bevétel mellett 1,7 milliárd euró nyereséggel zárta a Lufthansa-csoport, de a konszernnek egyre nagyobb versenyt támasztanak a diszkont légitársaságok és az öböl menti országok légitársaságai.