A későbbi Balázs Béla-díjas Róna Péter és Kiss István György Buda és Pest egyesítésének századik évfordulóján, 1973-ban a Filmhíradó számára készített rövidfilmje, az Ötmillió utas a város főbb útvonalait mutatja be, és mesél a BKV jövőbeli terveiről.
A szakemberek a fonódó villamosok helyett ekkor még az úgynevezett gyorsközlekedési hálózat tervén dolgoztak, mely azonban máig sem valósult meg teljesen – a hármas metró ugyan Újpestről indul, de nem Pestszentlőrincre érkezik, a négyes metró pedig nem Újpalotát köti össze Budafokkal.
Gyors villamost álmodtak meg Kőbányára, a Széll Kálmán térről Hűvösvölgybe, a külső körutakról pedig Óbudára – ezek közül egyedül a legutóbbi nem valósult meg, noha márciustól átszállás nélkül juthatunk el Óbudáról Kelenföldre, a körutakat pedig a jó öreg négyes-hatosra átszállva továbbra is gyorsan elérhetjük.
A Földalatti régi szerelvényei 1973-ig közlekedtek. A Hősök terénél a felszínre bukkanó szerelvények végállomása a Széchenyi fürdő volt.
A vonalat ugyanebben az évben meghosszabbították a Mexikói útig, és a teljes útvonal a föld alá került. A régi kocsikat leselejtezték, és Ganz-motorkocsikra cserélték.
A gödöllői HÉV régi szerelvényeinek egyike az Örs vezér téri végállomáson – mögötte még nem magasodik a Sugár épülete, amelyet 1980-ban adtak át.
A 47-es villamos 1980-ig, a hármas metró meghosszabbításáig a Nyugati (Marx) tértől indult, és a Bajcsy-Zsilinszky úton végighaladva tért rá mai útvonalára.
A négyes-hatos villamos megállója a Blaha Lujza téren, a háttérben a New York-palota
Metróépítés
A még zöldterülettel rendelkező Kálvin tér, amelynek képét most a Korona Hotel szokatlan formái, valamint a két üvegirodaház, a Kálvin Center és a Kálvin Tower uralják